Dominic Fritz: STPT este ca un restaurant unde chelnerii mănâncă mâncarea şi clienţii stau şi se uită la masa goală

Dominic Fritz, candidatul USR-PLUS la Primăria Timişoara, a făcut praf modul în care este administrat sistemul de transport în comun din Timişoara, despre care spune că e la pământ. Acesta dă cifre concrete şi face o comparaţie între situaţia din 2012 şi cea din 2019. Fritz a mai vorbit de condiţiile în care timişorenii circulă cu aceste mijloace de transport în comun, dar şi despre timpii de aşteptare care au crescut considerabil.

„Transportul în comun din Timişoara este la pământ şi noi asistăm cumva doar la un spectacol al gestionării decăderii transportului în comun, dar nimic mai mult. Ca să schimbăm direcţia este important să înţelegem gravitatea situaţiei. Vreau să fac o comparaţie între 2012, când domnul Robu a preluat mandatul şi 2019, când avem ultimul raport al STPT. Parcul auto a scăzut de la 256 la 228 de mijloace de transport, s-au eliminate anumite mijloace de transport cu capacitate mare. Vorbesc despre tramvaie cu două vagoane. Numărul de km parcurşi pe traseu a scăzut cu un sfert, de la 8,1 milioane la 6,3 milioane. Efectiv mijloacele de transport în comun circulă mai puţin. Timpul de aşteptare a crescut pentru toată lumea până la 55 de minute, iar despre condiţiile în mijloacele de transport în comun nici nu mai vorbesc.”, a precizat Fritz.

Candidatul continuă şi înaintează cifre legate de vânzarea numărului de bilete, tot prin comparaţie din 2012 şi până în 2019 şi constată că acestea aproape s-au înjumătăţit.

„Trebuie să înţelegem că avem o problemă mare cu STPT, societatea Primăriei. De această problemă ne dăm seama dacă ne uităm la cifre. Dacă ne uităm la câte bilete s-au vândut pe piaţa liberă, constatăm că în 2012 s-au vândut 8 milioane de bilete pe an, iar în 2019 – 4,5 milioane pe an. Aproape s-au înjumătăţit. În acelaşi timp avem cifre fanteziste despre cum au crescut călătoriile.”, a adăugat candidatul.

Fritz constată şi o scădere a condiţiilor pentru oamenii care chiar folosesc transportul în comun şi propune o reformă profundă. „Pentru mine STPT este ca un restaurant unde chelnerii mănâncă mâncarea şi clienţii stau şi se uită la masa goală. Dacă vorbim de transportul în comun din Timişoara, trebuie să începem cu o reformă profundă a felului în care funcţionează societatea noastră, a tuturor.”, a punctat Dominic Fritz.