Dominic Fritz și Alin Nica, întâlnire cu omologii din Caraș-Severin. A fost semnat parteneriatul de colaborare prin care se urmărește modernizarea infrastructurii din cele două județe

Oficialii din Timiș și Caraș-Severin au semnat un parteneriat de colaborare în vederea realizării unor proiecte de infrastructură prin care să poată fi conectate localități cheie din cele două județe. Nelu Popa și Romeo Dunca au venit în orașul de pe Bega unde s-au întâlnit cu omologii din județul Timiș – Dominic Fritz și Alin Nica, chiar de Ziua Națională.

Prin acest parteneriat se urmărește colaborarea în vederea realizării de proiecte comune de transport și mobilitate în cele două județe, dar și asigurarea cadrului necesar accesării de fonduri europene, implementării și monitorizării acestor proiecte.

„Este vorba despre o legătură pe care dorim să o realizăm între județele Timiș și Caraș-Severin, între Reșița și Timișoara pentru proiecte cu impact major în dezvoltarea întregii zone, pe care dorim să le finanțăm în noul exercițiu bugetar european 2021-2017. Fie că e vorba de calea ferată care va lega Timișoara de Reșița sau de lărgirea la patru benzi a drumului județean care leagă Timișoara de Buziaș. Sau de legătura dintre Reșița și A1 prin Buziaș și Topolovăț. Discutăm despre proiecte care vor lega cele două județe pe o infrastructură rutieră și feroviară modernă”, a declarat Alin Nica.

Romeo Dunca a declarat, la Timișoara, că județul Caraș-Severin este, pentru timișeni, locul în care aleg să își petreacă timpul liber, iar asigurarea unei infrastructuri de calitate va conduce la dezvoltarea turistică a zonei.

„Este cunoscut faptul că Banatul de Munte reprezintă o parte deosebit de importantă de frumusețe, biodiversitate și culoare și avem intenția de a-l transforma în destinația turistică a cetățenilor care lucrează în județele Timiș, Arad, Mehedinți. Așadar, avem nevoie de infrastructură. Dacă pe relația Arad-Timișoara-Caransebeș deja există un proiect important de reabilitare a căii ferate, accesul înspre Reșița și toată zona turistică a județului Caraș este ușor de realizat prin infrastructura feroviară care va aduce Timișoara mai aproape de Reșița. Evident că va fi un drum lung, e nevoie de proiecte și investiții serioase și din fericire avem la dispoziție foarte mulți bani europeni. Rămâne să ne folosim doar de puterea noastră de a accesa acești bani. Acesta este și motivul pentru care am inițiat acest proiect comun”, a explicat Romeo Dunca.

În privința infrastructurii rutiere, autoritățile vorbesc despre: modernizarea infrastructurii feroviare pentru implementarea soluției de transport tip train-tram pe ruta Reșița Sud- Bocșa- Timișoara Nord și asigurarea legăturii cu Aeroportul Timișoara, modernizarea infrastructurii feroviare pentru implementarea soluției tip train-tram pe ruta Berzovia-Oravița-Anina, realizarea unui drum expres (trei benzi) pe ruta Berzovia- Buziaș – Topolovățu Mare- Autostrada A1, extinderea la 4 benzi de circulație a drumului Moșnița Nouă- Buziaș (DJ 592) și modernizarea drumului interjudețean DJ 684 pe traseul DN 68A (Coșava)- Tomești- Lunca de Sus- limită de județ CS- DN 68 (Voislova).

„Pentru prima dată Banatul de Munte se unește cu Banatul de Șes în realizarea unor proiecte palpabile de infrastructură feroviară. O văd și ca pe o chestiune premergătoare unui tratament regional. Europa discută cu regiuni, nu discută cu județe. Guvernul României a coborât nivelul de decizie la nivel de regiune și ne-a dat voie ca pe proiectele mari de infrastructură (POIM- Programul Operațional Infrastructură Mare), să putem să pornim lucruri noi în regiune. Matematic, Ministerul Transporturilor este în incapacitate de a face toate aceste proiecte de căi ferate secundare, de centuri de orașe, proiecte de conexiuni între autostradă și alte localități. Vorbim de proiecte foarte mari. În spatele nostru se vor afla administratorii publici ai județelor noastre care vor prelua tehnic lucrările din protocol și fiecare entitate își va asuma tronsoane din aceste proiecte pe care ni le asumăm financiar împreună și care vor fi rambursate din fonduri europene. Ne vom face un calendar și încercăm să lucrăm. Noi, Reșița, ne-am propus să fim locomotiva și vom lucra pe partea de train-tram în colaborare cu Timișoara, lăsând partea rutieră la latitudinea celor două administrații de județe”, a spus Nelu Popa.

Primarii celor două municipii și președinții de consilii județene au semnat astăzi protocolul, iar singurul lucru care a rămas este să se apuce de treabă.

„Timișoara nu este într-o competiție doar cu alte orașe, ci întregul Banat se află într-o competiție. E important să lucrăm împreună pentru o viziune comună. Nu e vorba doar de turism, ci și de economie și resurse umane și avem nevoie de conectivitate. Planul nostru este să conectăm Municipiul Timișoara de zona metropolitană, dar avem o viziune și dincolo de județul Timiș. Nelu Popa face multe lucruri și le face repede și mă bucur că după câteva săptămâni, de la întâlnirea pe care am avut-o, avem deja pe masă acest acord”, a spus Dominic Fritz.