Doi absolvenți din Timișoara, finaliști într-un concurs de antreprenoriat național care se ocupă cu probleme sociale

Doi absolvenți de la Universitatea de Vest și de la Universitatea Politehnica Timișoara au intrat, alături de alte 15 echipe, în finala Social Impact Award 2020, o competiție de idei de afaceri sociale pentru tinerii care vor să aducă o schimbare în societate.

Timp de trei luni, echipele vor intra într-o perioadă de dezvoltare și incubare, timp în care se vor întâlni cu antreprenori de top și alți tineri cu inițiativă și vor învăța cum să-și materializeze ideea de proiect prin participarea la webinare de business. Susținători ai programului sunt peste 30 de antreprenori, iar ideea propusă de tinerii timișoreni se adresează domeniului educației.

Despre cei doi finaliști timișoreni și ideea lor de proiect

Andreea Moldovan, viitoare absolventă de Psihologie la UVT și Radu Prodan, absolvent de Automatică și Calculatoare la UPT, au gândit ideea de proiect PointEd. Mai exact, o platformă educațională prin care cei care o vor accesa vor fi puși în legătură cu o comunitate numeroasă, vor avea acces la o bibliotecă media de cursuri din toată lumea și, în același timp, totul se va desfășura pe o interfață online prielnică studiului. Ideea proiectului se referă la formarea unei rețele de oameni, care la rândul lor formează rețele pe tema educației. Tinerii au aplicat, au reușit să intre în finală, iar acum se așteaptă la ce e mai bun și la o experiență benefică în domeniul în care vor să activeze. Proiectul vine ca o soluție pentru bazele de date care sunt incomplete, accesul la materiale academice greu și sistemul de predare ineficient.

Totul a început în primele zile ale pandemiei când am luat contact cu orele de curs susținute de profesori pe mediul online. Ne-am dat seama atunci că lucrurile nu stau deloc bine și cum acum ni s-a eliberat programul, am început să ne documentăm despre platformele de online learning de dincolo de graniță. De la o zi la alta ideea noastră începea să capete formă. Principala problemă identificată de noi a fost lipsa unei platforme complexe de cursuri online pe o gamă largă de domenii de activitate. Credem că existența unui spațiu comun de predare-învățare ar crea niște punți importante, prin faptul că față în față educabilul cu comunitatea de specialiști din orașul acestuia sau chiar din întreaga țară.

Cu problema pe hârtie ne-am apucat cu entuziasm să găsim soluțiile. Iar soluția noastră am intitulat-o scurt și simplu «PointEd». PointEd este o platformă online, care va putea fi accesată și printr-o aplicație mobilă, care dorește să aducă la aceeași masă creatori de conținut, tineri pasionați de educație, companii și ONG-uri, atrase de domeniul educației continue. Creatorii de conținut sunt persoane, care folosindu-se de carisma și experiența acestora într-un anumit domeniu, realizează cursuri online, care pot fi accesate contra unui cost de orice utilizator al platformei. Implicarea companiilor și a ONG-urilor este aceea de a finanța anumite cursuri din domeniul acestora de activitate, pentru ca ulterior acel curs devenind gratuit pentru utilizator, iar firma poate să-și facă reclamă.

În plus, un alt beneficiu al platformei ar fi pregătirea tinerei generații pentru piața de muncă, astfel eficientizându-se procesul de recrutare. În viitor dorim să ajungem cu această platformă și în mediul rural românesc, mai ales în zonele defavorizate, pentru ca toți tinerii să beneficieze de șanse egale la educație. Dorim de asemenea să creăm comunități cât mai mari de oameni dinamici, implicați, care să livreze materiale relevante și cu priză la publicul tânăr. Eu personal, mai mult decât colega mea Andreea, am fost surprins să văd pe platformele de profil din străinătate oameni care vorbesc din experiență și atât.  Un alt lucru sesizat de noi este acela că, mesajul venit de la o persoană simplă, care povestește din propria experiență, este mult mai bine primit de noi tinerii. Este vorba de un om care transmite informația într-un mod normal, neformalizat, amuzant chiar. Aceste aspecte la care putem adăuga opțiunea studentului de a alege ce informații să primească, conduc la rezultate vizibil mai bune.”, transmite echipa PointEd.

Cei doi spun că vor să își mărească echipa pentru că au conștientizat cât este de prielnic ca antreprenorii să vină cu propuneri pentru cei care sunt încă în faza de practică sau sunt tineri absolvenți. În acest sens, puteți vedea oferta lor și să aplicați aici pentru postul de copywriter, pe partea de social media sau vânzări.

Finala are loc în 1 octombrie și cele mai bune trei echipe alese vor primi un premiu în valoare de 5.000 de euro pentru materializarea ideii lor, dar și burse de participare la un Summit la Praga în luna noiembrie. Competiția se desfășoară în 16 țări din toată lumea.

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/