Sutele de locatari din cele patru blocuri din Oţelu Roşu debranşate ieri, de către Aquacaraş, de la reţeaua de apă primesc o… alinare de la conducerea societăţii: aceasta le transmite să se liniştească, pentru că debranşarea are acoperire legală. Dar oamenilor li se oferă şi o soluţie!…
Directorul Nicolae Miu Ciobanu nu pare a fi impresionat de faptul că jumătate dintre cele aproape 200 de familii afectate ca urmare a deciziei luate de Aquacaraş sunt bun-platnice. Acesta precizează într-un comunicat de presă că, potrivit Legii nr. 241/2006, „operatorii au dreptul să sisteze furnizarea/prestarea serviciului acelor utilizatori care nu îşi achită contravaloarea serviciilor furnizate/prestate în cel mult 30 de zile calendaristice de la data expirării termenului scadent de plată a facturilor, prin debranşarea de la reţelele publice de distribuţie a apei“. Având acest drept stipulat în lege – drept, deci nu obligaţie! –, Aquacaraş i-a debranşat nu doar pe rău-platnici, aşa cum spune legea, ci pe toţi locatarii din cele patru blocuri situate în Cartierul Tineterului!
Conducerea Aquacaraş explică şi de ce a apelat la Poliţie şi Jandarmerie: „Având în vedere situația debitelor mari înregistrate în Sucursala Oțelu Roșu, coroborat cu repetatele încercări ale salariaților SC Aquacaraș SA de a debranșa imobilele care înregistrează debite soldate de fiecare dată cu eșecuri datorate numeroaselor ameninţări asupra acestora, s-a apelat la soluția colaborării cu autoritățile statului pentru punerea în aplicare a prevederilor legale“.
Debitele totale ale condominiilor din Oţelu Roşu sunt de 788.000 lei, conducerea Aquacaraş precizând că trebuie recuperate cheltuielile făcute pentru captarea, tratarea și distribuția apei în aria de acoperire. „Nu se mai pot tolera astfel de situații în care utilizatorii nu își achită debitele în termenele legale, iar societatea nu își poate recupera cheltuielile efectuate, și pe cale de consecință s-a recurs la soluția debranșărilor ca ultimă variantă de recuperare a debitelor. Menționăm că societatea noastră desfășoară acțiuni de debranșare în toată aria de acoperire, nu doar în orașul Oțelu Roșu, soluția debranșării fiind ultima soluție în vederea recuperării debitelor de la consumatorii rău platnici“, avertizează conducerea Aquacaraş.
„Regretăm situația creată însă în anumite cazuri numai soluția debranșării de la rețeaua publică de distribuție a apei potabile este cea care îi poate determina pe rău platnici să-și achite restanțele“, transmite directorul Nicolae Miu Ciobanu, care îi invită pe debitori să-şi achite restanţele, dacă vor să fie rebranşaţi. Nu înţelegem însă de ce ar face-o aceştia: ca să ajungă în situaţia bun-platnicilor care tot fără apă la robinete stau, deşi sunt cu plata la zi?! Cine garantează unui debitor care vrea să-şi achite la zi obligaţiile că apoi va primi apă de la Aquacaraş? Sunt oameni în blocurile alea care trăiesc de azi pe mâine, de unde să scoată toţi peste noapte câte 5.000, 6.000 sau 8.000 de lei? Dar bănuim că nu asta e grija unui director de societate comercială de interes public judeţean. A fost pus în funcţie de PSD, or PSD-ul are alte priorităţi, în nici un caz ajutorarea oamenilor năpăstuiţi…