Desființarea locurilor de parcare din centrul Timișoarei nu este o problemă! Cum vede Robu viitorul: „Am fost impresionat de cât de folosite erau trotinetele la Tel Aviv”

Timișoara este tot mai sufocată de numărul mare de mașini din oraș, dar și de lipsa unor locuri de parcare. Nicolae Robu e de părere că orașul câștigă foarte mult prin transformarea zonei centrale în zonă exclusiv pietonală. De asemenea, liberalul nu renunță la ideea că timișorenii trebuie să utilizeze bicicleta, seg-way-urile și chiar trotinetele și să mai lase autoturismele acasă.

În curând, vor mai fi desființate locuri de parcare, deoarece zona pietonală din Piața Unirii, partea dinspre Parcul Botanic, „se extinde”. Primarul Nicolae Robu a spus că se va interesa de ce lucrările de pe bulevardul Gheorghe Lazăr durează atât de mult. Deși Primăria nu a reușit să găsească nicio soluție pentru desființarea unor locuri de parcare, primarul vorbește doar despre partea care îi convine, avantajele create pentru timișorenii și turiștii care ies la plimbare. „Se pierd câteva locuri de parcare dintr-o sută, dar întotdeauna trebuie să punem în balanță plusurile și minusurile. Nu toată lumea înțelege. M-a reținut un cetățean într-o poziție importantă în domeniul bancar care consideră că a fost o greșeală să transformăm centrul în zonă pietonală. Știu că am nemulțumit un număr de timișoreni, dar eu sunt mulțumit că am făcut așa”, a spus Robu.

Cât mai multe trotinete

Robu și-a exprimat din nou admirația pentru mijloace de transport precum trotinete sau seg-way-uri (cumpărate și pentru Poliția Locală). „Încurajăm folosirea bicicletelor, a trotinetelor și seg-way-urilor. Am fost impresionat de cât de folosite sunt trotinetele în Tel Aviv. Sigur că cu bicicleta și trotineta nu poți oricând să mergi. Nu poți să te duci la Operă cu trotineta. Trebuie să ai o ținută la care nu se pretează. Dar când ieșim la plimbare, poți veni cu bicicleta”, a precizat primarul.

A solicitat idei de la Asociația „Verde pentru biciclete”

Edilul a precizat că a cerut și celor de la „Verde pentru biciclete” să înainteze propuneri concrete pentru transportul „nemotorizat”. „Mă bucur că avem o relație bună cu Asociația «Verde pentru biciclete». Le-am cerut să vină cu zece lucruri concrete. Le vom prelua ca angajament clar și vom stabili un grafic, să le putem bifa”, a spus primarul, care s-a lăudat că va îmbunătăți calitatea transportului în comun, unde pe unele linii, cum ar fi cele Express, se circulă și acum la intervale de peste 30 de minute de așteptare.