Deputatul Marilen Pirtea denunță propunerile Guvernului Dăncilă din domeniul educației: „PSD-ALDE ne intoxică cu o propagandă ieftină”

Deputatul PNL Marilen Pirtea critică din nou ideile actualului Guvern din domeniul educației. Vicepreședintele Camerei Deputaților consideră că Ministerul Educației și Cercetării are idei nepotrivite pentru schimbarea învățământului românesc şi că adevăratele probleme nu sunt obiective prioritare.

Pirtea spune că planurile guvernanților sunt fanteziste. „Cu un plan de guvernare fantezist și lipsit de realism în domeniul educației, PSD-ALDE ne intoxică cu o propagandă ieftină, pe teme marginale. Câte dintre ideile comunicate public de responsabilii PSD-ALDE, în ultimele săptămâni, răspund unor nevoi profunde de îmbunătățire și de normalitate ale învățământului românesc? Probabil că aproape niciuna. Dacă încercăm să sintetizăm o listă cu preocupările incluse pe agenda publică de guvernanți, în legătură cu educația și sistemul de învățământ în România, vom avea un tablou al superficialității și gafelor celor care conduc astăzi MEN, ori chiar al unor posibile gesturi de ignoranță și iresponsabilitate”, a precizat Pirtea într-un comunicat de presă.

Tabletele, considerate inoportune

Liberalul spune că ideea înlocuirii manualelor școlare cu tablete este foarte nepotrivită. „Cum pot fi interpretate anunțurile venite din partea ministerului cu privire la intenția de a schimba întregul sistem de predare a lecțiilor la clasele V-XII, prin înlocuirea manualelor clasice cu tablete? Poate doar ca o dorință de a suplimenta forțat orele în care elevii stau cu ochii în ecrane, dar fără să vorbim deloc despre investiția strategică în profesori, căci profesorii sunt inima ce pompează sângele vieții școalare, ghidând educația elevilor. Sau chiar ca o diversiune utilă în distragerea atenției de la problemele esențiale, cum ar fi atragerea tinerilor absolvenți spre meseria de dascăl”, consideră Pirtea.

Din același ciclu, Pirtea consideră greșite propunerile de simulări de BAC anuale, mutarea claselor profesionale la sat, recomandarea ca școlile să comande manuale după ce s-a anunțat că se va face o licitație în acest sens, eliminarea profesorilor de educație fizică de clasele 0-3 și containere pentru școlile cu WC în curte. „Cum pot fi interpretate alte și alte propuneri, lansate în spațiul public ca forme fără fond, fără consultări, fără dezbateri, fără fundamentări, în aproape toate situațiile și fără urmări? Odată lansate, aceste propuneri, pe subiecte marginale sferei educației, sunt abandonate. În afară de titluri de prima pagină în ziare, ideile lansate de responsabilii PSD-ALDE nu produc efecte și nu formează împreună un pachet de măsuri efective, care să producă schimbări concrete în bine. Exemplele pot continua, devine chiar regretabil faptul că se pot aduna atâtea fumigene lansate public, un adevărat slalom al ideilor disparate, superficiale, care au vizat doar subiecte marginale pentru domeniul educației”, afirmă cel care e și rectorul UVT.

„Normalitatea se află exact pe sensul opus”

Marilen Pirtea crede că Guvernul ar trebui să se concentreze pe reducerea numărului copiilor care nu merg la creșe, îmbunătățirea rezultatelor la testele PISA (pentru copiii de 15 ani), creșterea ratei de promovare la Evaluarea Națională și Bacalaureat, reducerea declinului educațional cauzat de abandonul școlar, depolitizarea numirii managerilor de școli și eliminarea rețelelor de influență de la nivelul inspectoratelor școlare. „Într-o astfel de avalanșă de idei șchioape, propulsate public de oamenii PSD-ALDE, un întreg mecanism de comunicare publică al MEN este subordonat scopului de a controla atenția opiniei publice și de a căpușa agenda dezbaterilor cu teme sterile. Normalitatea se află exact pe sensul opus acestor tendințe, însă modul în care reacționează responsabilii PSD-ALDE nu se apropie în niciun fel de adevăratele preocupări și dileme la care mii de profesori și zeci de mii de elevi și părinți așteaptă răspunsuri”, consideră Pirtea.

Deputatul consideră că propunerile sale ar însănătoși sistemul. „Nu e greu de înțeles că distanța este enormă acum între precaritatea propunerilor lansate de responsabilii MEN din educație și ceea ce își doresc în realitate tot mai mulți elevi și familiile lor. Nu sunt așteptate soluții miraculoase, cât mai ales propuneri clare, bine gândite și armonizate, de care educația are astăzi atâta nevoie”, a conchis Pirtea.