Aeroportul Caransebeș încearcă să prindă aripi! Prioritar: deschiderea traficului internațional

Dorin Ivașcu se identifică din ce în ce mai mult cu Aeroportul Caransebeș după ce a achiziționat pachetul de acțiuni alături de omul de afaceri Gabriel Olariu.

Omul de afaceri se implică în dezvoltarea aeroportului din municipiul Caransebeș, deși în pandemie, la nivel global, a scăzut considerabil cifra de afaceri a companiilor aeriene:

M-am aliat cu colegul Gabi Olariu ca să încercăm să realizăm o aviație de nișă pentru că avem aproape aeroporturi mari, este aproape Timișoara, Arad, care fac concurență la transportul comercial. Noi vrem să dezvoltăm serios partea cu dronele în baza parteneriatului cu firma din Irlanda pentru realizarea unui culoar de drone, o zonă liberă de drone, pentru că de anul acesta intră în vigoare o legislație dură pentru drone, adică, dacă zbori comercial trebuie să te licențiezi la fel ca și o companie aeriană și atunci, noi aici încercăm să construim o zonă experimentală ca să poți face aproape orice vrei cu dronele pe trei paliere, printre care poate cea mai importantă zona care parcurge 40 de km pe culoarul râului Timiș Caransebeș – Lugoj. Suntem în curs de autorizații, schimbăm documentații și sperăm să putem ieși cu acest proiect cât mai curând.”, a declarat Dorin Ivașcu.

Pentru ca aeroportul să poată autoriza aterizarea și decolarea unor avioane cu greutate maximă de 20 de tone, conducerea aeroportului mai trebuie să efectueze unele lucrări:

Să zicem că ar putea ateriza cu puțină rezervă un ATR 42 intenția noastră a fost să facem surpriza aceasta și să începem curse regulate cu un ATR 42 cu 40 de locuri, comercial, ideea noastră era să zburăm la București de două ori pe săptămână, și să ieșim la câteva aeroporturi internaționale cum ar fi Viena și Belgrad și nu am renunțat la ideea aceasta dar mai sunt câțiva pași de făcut în vederea modernizării infrastructurii aeroportuare, pentru că mai trebuie câteva mijloace de navigație mai întâi instalate, autorizate și aceasta mai durează. Din păcate climatul pieței de aviație din România a scăzut cam cu 70 % față de 2019”, a mai spus Dorin Ivașcu.

Omul de afaceri a mai precizat că există o concurență între aeroporturi și fiecare încearcă să-și valorifice potențialul economic, configurația actuală este deosebit de dificilă, iar statisticienii apreciază că de abia în 2025 se va reveni la nivelul de trafic de înainte de pandemie și în aceste condiții operatorii de trafic aerian sunt rezervați în a investi. „Dacă ar fi fost trafic intens ar fi fost mai simplu să pornească și Aeroportul Caransebeș.”, precizează Dorin Ivașcu. În prezent se încearcă o altă modalitate de a face cunoscut Aeroportul din Caransebeș prin parcarea avioanelor comerciale, având contracte cu trei brokeri din Irlanda, Germania și Canada.

Gabriel Olariu ne-a declarat că prioritar rămâne deschiderea traficului internațional, pentru ca turiștii care-și doresc să viziteze Băile Herculane, Muntele Mic, Semenicul sau alte atracții din zona banatului Montan să nu mai aterizeze la Timișoara și să găsească un transfer auto în zonă ci să aterizeze direct pe aeroportul Caransebeș.