A schimbat direcția! De la avioane, la trenuri pe hârtie!

Președintele Consiliului Județean Caraș-Severin ar face orice pentru Muntele Mic, cel care îi bagă în conturi sume fabuloase. Unde nu are un interes direct și preocupările sale sunt mai puține spre deloc!

 Instalarea lui Romeo Dunca la șefia administrației publice județene a fost văzută și ca o șansă reală pentru dezvoltarea mult mai rapidă a aeroportului din Caransebeș, pe care omul de afaceri Gabriel Olariu s-a încăpățânat să-l redeschidă traficului intern și, mâine-poimâine, celui internațional. În campania electorală, Dunca rezolva totul pocnind din degete. Acum, când e ditamai șeful de județ, lucrurile s-au schimbat. A recunoscut-o chiar el atunci când a confirmat că a spus lucruri pe care și-au dorit oamenii să le audă, nu lucruri în care a crezut sau pe care chiar le va face. Aeroportul din Caransebeș este doar un alt exemplu în acest sens. Eforturile lui Gabriel Olariu ar trebui susținute, așa cum promitea omul de afaceri Dunca, numai că președintele Dunca are altă viziune. Aeroportul mai poate aștepta, județul are nevoie de un tren SF pe ruta Timișoara – Reșița, trenul bogaților. Și nici măcar nu se ceruse mare lucru dinspre Banat Airport Caransebeș.

Avem o problemă cu Consiliul Județean în ceea ce privește dezvoltarea. Consiliul Județean este constrâns de o anumită formulare din contract. În contractul de concesionare s-a specificat că toate cele 36 de clădiri și terenurile aferente sunt date aeroportului doar pentru susținerea activităților pistei. Pista fiind locul de aterizare și decolare. Dar noi avem și alte activități: aeronautică, mentenanță, școală de piloți, mecanici. Noi vrem să ne extindem la clădirile primite în concesiune de la CJ și s-ar putea să nu putem să facem asta. Așteptăm de la departamentul juridic al CJ să ne lămurească dacă putem folosi cele 36 de clădiri. Vedem în Consiliul Județean un partener, dar să vedem când primim și încrederea lor”, a explicat pentru expressdebanat.ro, Gabriel Olariu.

Își adună investițiile și decolează!

Omul care a repus Caransebeșul pe harta internațională a aeroporturilor dă de înțeles că, dacă se va lovi de aceeași indiferență, e posibil să-și mute investițiile altundeva în țară, unde există o altă deschidere din partea autorităților. „Dacă nu găsesc înțelegere, mă mut în altă parte. Proiectul va merge mai departe, bulgărele deja se rostogolește și nu cred că se va mai putea opri, cu sau fără mine. Dacă dânșii își doresc să administreze aeroportul, eu le dau înapoi terenul. Cred totuși că noua administrație a Carașului, atât dl. președinte Dunca, cât și vicepreședinții, au tot interesul ca să găsim cele mai bune soluții legale și să rămână o afacere românească. Să încercăm să trecem împreună prin momentul ăsta, noi avem datorii la dânșii, ei pot beneficia de serviciile pe care noi le aducem aici, mai sunt și copiii care fac o școală și vor avea un viitor asigurat, mai sunt și potențialele investiții care pot să vină într-un viitor parc industrial. Sunt multe lucruri pozitive, mai multe decât negative, dar trebuie să avem răbdare și încredere unii în alții”, a mai spus Olariu.

Romeo Dunca n-a făcut deocamdată mai nimic pentru aeroport, dar vorbește frumos. Bine, nici nu mai promite mare lucru, așa cum făcea în campania electorală. Dintr-odată nu mai are atâtea soluții. „Domnul Olariu este un mare noroc pentru județ făcând referire la aeroport. Deschidere mai mare pe care o are la mine nu ar fi găsit-o la niciun alt președinte de CJ din altă parte. Noi, astăzi, posibilități de a ajuta nu avem. Există niște sentințe. Există obligație de plată pe care societatea respectivă trebuie să o onoreze, nu putem să o comentăm.

Eu o să fac un proiect de hotărâre de consiliu să suportăm noi, CJ, jumătate din costurile cu paza acestui aeroport, chiar dacă este dator la noi. Dacă omul ăsta mâine pleacă, noi bani să recuperăm din obligațiile pe care el le are nu știu de unde vom găsi și a doua zi va trebui să suportăm toate cheltuielile de conservare a acestui aeroport. Cu siguranță nu avem noi bani să investim acolo și să facem o aerogară așa cum omul ăsta a făcut-o. Eu mă gândesc cum să-i conving pe consilieri că este util pentru județ să-l ajutăm pe omul ăsta. Mi se pare corect ca, atât timp cât nu există activitate economică care să-i completeze veniturile, să-l ajutăm măcar suportând jumătate din pază, pentru că, la urma urmei, este obiectivul nostru. El vrea să facă niște investiții și dacă o să le realizeze și noi ne supărăm pe el, noi chiar rămânem în câștig.

Eu nu vreau să-mi bat joc și îl sfătuiesc, și îi dau curaj, și mă îngrozesc la ce cheltuieli are, dar el a demonstrat că se poate și o face în folosul nostru. Acest aeroport a fost pus pe hartă și va fi funcțional datorită lui și sunt convins că se va putea ateriza și instrumental acolo, pe vizibilitate zero. Sistemul de aterizare instrumentală este ultimul răcnet, nici nu sunt multe aeroporturi în România care să aibă așa ceva”, a comentat președintele Dunca în redacția Express de Banat.

„Nu avem cu ce să-l ajutăm!”

Referitor la prevederea din contract care ar putea pune piedică dezvoltării aeroportului, șeful administrației județene cere timp de analiză, pentru că nu are o soluție imediată: „Este adevărat. Știu ce intenții are, am discutat foarte mult cu juriștii noștri și am înțeles că atât timp cât avem litigii, atât timp cât figurează ca datornic, nu putem să antamăm nimic. Sare lumea pe noi, că Dunca își ține elicopterul acolo și vrea să-l favorizeze. Eu vreau să-l ajut pentru că e aeroportul nostru. Mă documentez, fac un plan și încerc să-l ajut pentru că ajutându-l pe el, mă ajut pe mine. Atât timp cât el se ocupă, noi stăm liniștiți: nu ne fură nimeni, cineva plătește factura de curent, aeroportul e funcțional și apare în actele internaționale. Nu avem cu ce să-l ajutăm, nu avem bani, dar din puținul nostru avem datoria morală să îl sprijinim și eu încerc să-l ajut cu suportarea a jumătate din costul de pază”.

În campania electorală a lui Romeo Dunca decolau și aterizau aeronave de pasageri și cargo la Caransebeș, veneau mii de turiști în Banatul Montan, acum se taie bilete de un milion de euro pentru un tren-tramvai desenat pe-o hârtie!