Lucrările la podul nou de la kilometrul 0 sau Podul Speranței, cum i s-a mai spus în Băile Herculane, încă așteaptă o decizie a instanței. De șapte ani, traficul rutier este dat peste cap și, din câte se pare, nimeni nu poate face nimic.
Instanța va trebui să dea un verdict final într-un proces ce durează de câțiva ani. O seamă de greșeli s-au succedat în mersul acestei lucrări începute în anul 2015. Este vorba despre un proiect cu finanțare europeană, dar nefinalizat din cauza constructorului, care, expertizele o dovedesc, se pare că a ridicat un pilon în albia râului Cerna, prost executat, neconform.
Primul proces intentat a fost câștigat de Primărie, iar un altul încă se află pe rolul instanței. Se cer despăgubiri de la constructorul care nu s-a încadrat în termenul de 8 luni cât era prevăzut în proiect pentru încheierea lucrărilor.
Interesul pentru un asemenea obiectiv este justificat. Construirea unui pod peste râul Cerna, care să ajute la descongestionarea traficului rutier în centrul istoric al stațiunii, ar fi reprezentat pentru oricare dintre administrațiile locale o lucrare de maximă necesitate. Motiv pentru care s-a decis abordarea ei. Doar că lucrurile au luat o altă întorsătură și proiectul a eșuat.
Primarul orașului Băile Herculane, Cristian Miclău, spune că „oricât ne-am strădui, în timpul proceselor (care se știe, la noi durează foarte mult) nu putem face nimic. Nu putem interveni în niciun fel. Trebuie să așteptăm verdictul și abia apoi să vedem cum vom acționa. Vom încerca să găsim finanțare pentru punere în siguranță, apoi alte surse pentru eventuala continuare a lucrării”.
Traficul este îngreunat și se circulă pe o singură bandă de mers pe o porțiune întinsă în zona aflată la kilometrul 0 al stațiunii Băile Herculane, care face joncțiunea cu DJ 608 D. Din cauza lucrărilor efectuate, marginea drumului s-a lăsat și pentru evitarea oricăror neplăceri au fost puse niște balize de beton, protectoare.