Funcționarii publici de la Direcția pentru Administrarea Domeniului Public și Privat au dat amenzi de mii de lei pe parcursul acestui an, din cauză că transportatorii au uitat să ceară autorizarea anuală de la Consiliul Județean. Deși ar putea fi plătită în rate, și parcursul unui an, firmele au fost dezinteresate să o obțină, astfel că s-au ales cu amenzi consistente sau avertismente.
Peste 120 de sancțiuni au fost aplicate de la începutul acestui an. În cele mai multe cazuri, de vină este dezinteresul pe care l-au afișat firmele în raport cu Direcția de Patrimoniu. Asta pentru că o autorizație anuală costă 3.000 de lei, iar suma poate fi plătită chiar și în rate. „Firmele care au fost prinse în ilegalitate au luat amenzi pentru că nu au plătit autorizarea. Trebuie să vină și să plătească pentru a fi în legalitate”, a spus Ianăș Roșeți, directorul Direcției de Administrare a Domeniului Public și Privat din cadrul Consiliului Județean Caraș-Severin.
Cum vor să scape de amenzi
Ca să scape de verificările funcționarilor publici, cei mai mulți dintre transportatori preferă să amâne executarea curselor până seara, cât mai târziu. „De asemenea, atunci când află că sunt controale staționează în diferite locații, ori se întorc la locul de încărcare până când agenții de constatare își văd de treabă și încheie cu verificările din teren. Chiar și așa, li s-au transmis avertismente verbale”, a precizat Ianăș Roșeți, directorul DADPP Caraș-Severin. În ciuda șmecheriilor la care firmele apelează, sunt și societăți comerciale care s-au ars și au fost sancționate. Amenzi consistente au primit SC ASMAR 2002 SRL din cartierul Cuptoare, dar și SC Transpeco Logistics & Distribution SA, cu sediul în București. Doar valoarea celor două depășește 20.000 de lei.
Câți bani s-au încasat la bugetul județean
De la începutul acestui an, din autorizațiile speciale de transport, pentru acordurile prealabile și pentru autorizațiile de amplasare și execuție a unor obiective în zona drumurilor județene, DADPP a încasat la bugetul Caraș-Severinului peste 230.000 de lei. În ce privește transporturile al căror gabarit depășește limita maximă admisă, s-a constatat o scădere a numărului celor care încalcă legea.