Cum afecteză criza saloanele de înfrumuseţare din Timişoara? „Vor rezista pe piaţă doar saloanele premium”

Situaţia în România este dificilă pe toate sectoarele economiei, iar industria beauty, saloanele de înfrumuseţare nu fac excepţie. Angajaţii acestora trăiesc din şomaj tehnic şi încasează doar 75% din salariu, deşi este arhicunoscut faptul că partea de beauty se susţinea şi din bacşişurile încasate, care nu erau deloc neglijabile şi care acum lipsesc.

Două exemple de saloane din Timişoara sunt BeautyBox, un centru de înfrumuseţare de lux, situat pe strada Mărăşti şi Tropical din Complex. Ambele au acelaşi manager, care încearcă să gestioneze cât mai bine situaţia celor 15 angajaţi pe care îi are, dar şi partea de chirie pentru spaţiile în care îşi desfăşoară activitatea, în condiţiile în care veniturile sunt 0. Chiria lunară pe care trebuie să o plătească pentru cele două saloane ajunge undeva la 12.500 de lei.

„Cel mai greu pentru noi e faptul că în continuare plătim chirii, cheltuieli. Unii au suspendat contractele, cum ar fi La fântâna cu livrarea de apă, dar sunt unele lucruri pe care nu le putem contramanda. Ordonanţa de Urgenţă nu ne scuteşte de plata chiriilor, singurul lucru pe care îl putem face este să suspendăm chiria în această perioadă şi să o plătim integral ulterior. Noi am găsit înţelegere pentru unul dintre saloane pe perioada stării de urgenţă şi plătim doar 20% din valoare, fără a mai fi necesar să achităm ceva ulterior. Dar suntem un caz singular şi nu toată lumea are acest noroc”, a precizat Radul Filat, managerul celor două saloane.

Aparatura salonului este de ultimă generaţie. S-au investit bani mulţi, iar acum aparatele stau pe tuşă.

„Avem aparatură cum nu are nimeni, laser pentru epilare definitivă în valoare de 95.000 de euro, unul dintre cele mai bune lasere de epilare din lume, nu doar din România. Am fost primul salon din România care l-am achiziţionat. Acum stă pe tuşă. Am primit de la producător recomandări de întreţinere pe perioada în care stă nefolosit. Aparatul trebuie pornit în fiecare săptămână pentru a-şi face ciclul de răcire”, a adăugat managerul.

Acesta nu îşi explică de ce şi solarele trebuie să stea închise, făcând referire la Tropical, salonul din Complex pe care îl deţine şi care este strict pentru bronzat. Managerul argumentează că în alte ţări europene acest lucru nu se întâmplă.

„La Tropical, care e un salon exclusiv pentru bronzat, nu văd rostul închiderii lui. Acolo e clientul şi aparatul, plus că radiaţiile omoară orice virus. În Olanda şi Ungaria sunt deschise saloanele exclusiv pentru bronzat”, a mai spus managerul celor două saloane.

Perioada cea mai interesantă este cea de după deschidere când nu se ştie dacă clienţii vor dori astfel de servicii, speriaţi probabil de posibiliatea contactării virusului. În momentul în care deschizi nu mai primeşti bani pentru şomaj tehnic şi trebuie să susţii angajaţii din încasările pe care le ai. Chiar şi în aceste condiţii, managerul vrea să dubleze personalul de la recepţie, motivul fiind evitarea contactării virusului.

„Vreau să dublez personalul de la recepţie şi tocmai de aceea am dat anunţ de angajare pentru trei fete. Rolul lor va fi să aibă grijă să fie respectate regulile de igienă şi dezinfectare. Surprinderea mea a fost că am avut peste 100 de fete care au aplicat pentru acest post, în condiţiile în care în mod normal aveam 35 de aplicaţii”, a mai spus managerul.

În ceea ce priveşte perspectivele de viitor, Radu Filat consideră că vor supravieţui doar saloanele care oferă servicii superioare, iar clienţii vor fi mult mai selectivi cu privire la aceste servicii, tocmai pentru a evita infectarea cu noul virus.

„Cred că în viitor, pe timp de criză, şi după ce se vor dechide saloanele vor supravieţui doar cele care oferă servicii premium, de calitate superioară şi care prezintă încredere. 15% din clienţii pe care îi avem generează 85% din încasări. Aceştia sunt clienţii de bază”, a concluzionat Radu Filat, managerul saloanelor BeautyBox şi Tropical.