Soluțiile găsite de Romeo Dunca pentru bacul de trecere a Dunării de la Moldova Nouă nu sunt numai neinspirate, ci și profund ilegale! Avertismentul îi aparține consilierului județean Ioan Crina!
Cererea de intrare în insolvență a SC Eoliana, societate în care acționari sunt Consiliul Județean Caraș-Severin și Orașul Moldova Nouă, a făcut ca Baziaș 4 să rămână la mal chiar și astăzi, când suntem în toiul verii. Văzându-se fără prea multe soluții, de fapt, fără niciuna care să garanteze profitabilitatea afacerii, Romeo Dunca a căutat disperat un colac de salvare. Așa a gândit înființarea unei alte societăți comerciale, Transporturi Navale Moldova Nouă SRL. De data asta o firmă cu încă 12 asociați, însemnând mai multe primării din zonă. „Primăriile ne-au cerut să fim și noi acționari pentru exploatarea bacului. E doar o soluție de rezervă. Licitația pentru operarea bacului e pe procedură, avem un înscris, societatea se va înscrie și ea. Rămâne să vedem cine va câștiga. Eoliana nu putea fi salvată pentru că a mai primit ajutoare financiare, ori o altă intervenție cu alte sume de bani ar fi fost imposibilă. Deci, nu-și putea continua activitatea! 900.000 de lei sunt astăzi datoriile!”, a explicat președintele Dunca în plenul Consiliului Județean.
Problema este că unii dintre consilierii județeni pun mâna pe lege, pe Codul Administrativ, înainte să voteze. Asta face mai tot timpul social-democratul Ioan Crina. Rezultatul?! A tulburat rău de tot apele în Consiliul Județean. „În legătură cu acest proiect sunt probleme! Și de oportunitate, și de legalitate! Au fost doi asociați în Eoliana, nu a mers treaba, de ce ar merge acum cu 14 asociați?! Tot Consiliul Județean și Moldova Nouă vor avea majoritatea. Nu e oportun! E o chestie făcută pe picior. Cred că proiectul ăsta are și o problemă de legalitate. Puneți mâna pe carte și citiți! Eu am citit Codul Administrativ! UAT-urile au un scop nelucrativ. Când un UAT face o firmă cu scop lucrativ, altceva decât serviciile publice, perturbă piața! Ce articol din Codul Administrativ ne permite să facem un SRL? Articolele 89 și 92 spun imperativ, clar: UAT-urile se pot asocia în asociații de dezvoltare intercomunitare! Eu mă sperii, acum citiți?! UAT-urile se pot asocia în ADI, nu în societăți comerciale!”, le-a atras atenția consilierul PSD președintelui Dunca și juristului Virgil Popa, ambii căutând în zadar în stânga și-n dreapta vreo mână de ajutor.
În absența unor argumente, care s-ar fi impus dacă ar fi existat, Crina a continuat: „De ce nu ADI? Cei 14 asociați ar avea vot pe persoană, fiecare votează, s-ar pierde influența politică! E total ilegal! Voi sesiza Prefectura!” Romeo Dunca n-a reușit nici după încheierea ședinței să liniștească apele, să ofere garanții că tot ceea ce s-a votat este oportun, dar mai ales legal. „Nu știu, nu cred că este în afara legii pentru că nu cred că juriștii noștri nu au studiat problema și nu au dat soluția cea mai bună. Această asociație vrea să fie o soluție de rezervă în cazul în cazul în care nu se prezintă la licitație o altă societate comercială. Din fericire, am înțeles că există un dosar depus. Dacă nu va fi acceptată, avem pe cineva care să poată prelua!”, a argumentat președintele CJ.
Suficient de convingător pentru toți consilierii județeni PNL prezenți la ședință. Au votat înființarea SC Transporturi Navale Moldova Nouă SRL și chiar și-au ales reprezentant în Consiliul de Administrație: Cristian Ciobanu. Aleșii PSD, Pro România și PMP au dat vot negativ!