Se caută bani pentru tramvaie și trolee!

Modul în care este gestionată problema mijloacelor de transport din municipiu le nemulțumește și pe autoritățile locale. Conștient de hibele din sistemul de transport în comun, edilul-șef Mihai Stepanescu speră la o finanțare cât mai rapidă pentru a putea pune bazele unui sistem ecologic de deplasare.

Pentru că firma care se ocupă de autobuzele „saună” în care sunt obligați să circule reșițenii nu își face treaba așa cum ar trebui, deplasarea cetățenilor este un adevărat calvar. Aerul îmbâcsit, căldura excesivă și înghesuiala sunt doar câteva dintre neplăcerile pentru care oamenii plătesc câte doi lei la fiecare călătorie.

Conștient de toate aceste probleme, Mihai Stepanescu are planuri mari pentru viitor. Totuși, până ce grila de finanțare va fi disponibilă, nu se poate vorbi decât fantezist despre visele unui transport în comun la standarde europene.

Chiar și fără bani, strategia există, iar deplasarea ecologică este cea care are întâietate. Pentru că, pe lângă neplăcerile din interior, autobuzele second-hand au probleme și la partea mecanică, ceea ce generează o poluare destul de ridicată în orașul de sub munte, autoritățile locale se gândesc serios la reintroducerea tramvaielor sau chiar trecerea pe trolee.

„Noi așteptăm fonduri europene și sper ca Reșița să beneficieze de fonduri consistente, care să fie investite inclusiv pentru mijloacele de transport. Dacă atragem bani putem vorbi despre un sistem ecologic de transport, poate chiar trenuri urbane, tramvaie sau trolee. Strategie avem, dar deocamdată nu avem bani, tocmai de aceea nu vreau să fac un anunț pe baza unor dorințe. Eu vreau ca toate acestea să devină certitudine”, a explicat primarul Mihai Stepanescu.

Ideea repunerii în funcțiune a tramvaiului ar trebui să îi mai liniștească puțin pe șoferii exasperați de existența șinelor vechi și degradate, care reprezintă un real pericol pentru cei aflați în trafic.

Chiar dacă niciun plan în această direcție nu poate fi concretizat fără finanțare, autoritățile locale trebuie să se mobilizeze cât mai repede. Asta, pentru că transportul reșițean este ca un circuit închis, având în vedere că niciun cetățean care se deplasează, fie cu mașina personală, fie cu autobuzele din dotarea RO-A TIR, nu are parte nici de confort, nici de siguranță. Singurii care mai au de câștigat sunt șoferii de taxi, asta pentru că numărul clienților crește odată cu gradele din autobuze.

În cazul în care ideea reintroducerii tramvaielor nu se va putea materializa, autoritățile reșițene iau în calcul chiar și varianta la care visează cei mai mulți dintre reșițeni, și anume scoatere definitivă a șinelor problemă din asfalt. „Există și posibilitatea de a fi scoase aceste linii de tramvai, dar după o dezbatere publică. Prima dată trebuie să vedem de câți bani vom dispune și apoi vom căuta varianta de transport cea mai potrivită pentru oraș”, a mai explicat edilul-șef.

Până la stabilirea modului de finanțare și a planului de modernizare a transportului, reșițenii nu au de ales decât să înghită în sec și să opteze pentru mersul pe jos.

Comments

  1. Razvan says:

    Eu as vrea sa stiu cine a furat cablurile de tramvai , cine a incasat bani si cine a dat aprobarile? Alooo PSD mah auzi?

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/