Muzeul de Artă din Timișoara se confruntă cu lipsă de personal, mai ales pentru posturile administrative. Managerul Filip Petcu spune că, în unele cazuri, s-au organizat mai multe concursuri la care nu s-a prezentat niciun candidat. Pentru desfășurarea optimă a activității, în perspectiva anului 2023, Petru Filip militează pentru scoaterea la concurs a unui post de director adjunct.
„Postul de șef birou administrativ a fost scos de 5 ori la concurs, nu s-a prezentat nimeni. De aceea este nevoie de o persoană care să facă parte din conducerea instituției și care să susțină o serie de probleme administrative care necesită compensarea unor deficituri pe partea tehnică și administrativă pe care le resimțim noi, cei din zona administrativă. Pe partea administrativă, posturile nu se ocupă din cauza salariilor foarte mici care sunt, dar și a acestor responsabilități. Cu 35 de angajați este foarte, foarte greu să reușești să realizeze astfel de rezultate, de aceea un director adjunct este crucial în acest punct.”, a spus Filip Petcu în plenul CJ Timiș de marți.
Muzeul de Artă nu este singura instituție din județ care are probleme cu resursa umană.
„Resursa umană este principală noastră provocare. Nu este singurul exemplu în care se țin concursuri la care nu vine nimeni să participe. Sunt și alte subordonate în aceeași situație, chiar și consiliul județean. Știți că șomajul în județul nostru și mai ales în Timișoara este unul negativ, oferta de muncă e mai mare decât rata șomajului și de aici dificultăți în a găsi personal calificat pentru a acoperi acest deficit.”, a declarat Alin Nica, președintele CJ Timiș.
În finalul dezbaterilor, aleșii județeni și-au dat acordul pentru scoaterea la concurs a unui post de director adjunct la Muzeul de Artă.