Au fost dezbateri ample în plenul Consiliului Județean Timiș de miercuri cu privire la noul regulament în baza căruia urmează funcționeze administrația județeană. Un consilier a atras atenția că în document s-au strecurat mai multe erori de ordin gramatical, iar președintele CJT l-a asigurat că secretarul general al județului le va înlătura pe toate acestea.
Mai puține dezbateri pe fondul regulamentului, mai multe pe forma acestuia au avut loc în plenul CJT. Consilierul județean PSD Petru Andea a atras atenția că în mai multe articole din document sunt greșeli gramaticale. Începând chiar de la titlul proiectului de hotărâre.
„Sunt și câteva greșeli de gramatică, începând de la titlu: «Regulamentul de funcționare și organizare A consiliului județean». Regulamentul este AL consiliului, că nu organizarea și funcționarea consiliului, ci regulamentul consiliului.”, a atras atenția consilierul PSD Petru Andea.
Alin Nica, președintele CJT, l-a contrazis: „La chestiunea titlului, corect este A consiliului județean, nu AL consiliului județean, pentru că e vorba de organizarea și funcționarea consiliului județean, iar regulamentul reglementează această organizare și funcționare a consiliului județean.”
Petru Andea a insistat: „Suntem ingineri amândoi. Dacă e organizarea și funcționarea, atunci acestea sunt ALE
consiliului județean, pentru că sunt două entități. Eu cred că e vorba de regulament. Trebuie revăzut întreg textul pentru că în foarte multe articole se folosește când «a», când «al» consiliului.”
Alin Nica a apreciat că secretarul general al județului va elimina greșelile gramaticale care s-au strecurat în întreg documentul.
„Am făcut o adresă la Academia Română și răspunsul din partea lor pe acest subiect e foarte clar și e cum v-am spus: regulamentul de organizare și funcționare «a» consiliului județean. Determinanții «organizare» și «funcționare» se referă la Consiliul Județean Timiș și atunci trebuie să facem acordul cu aceste două… atribute. Trebuie corectat unde apare «al» consiliului, făcut consecvent cu normele în vigoare.”, a spus Nica.
În privința modificărilor legate de fondul noului regulament, mai mulți consilieri s-au pronunțat cu privire la avizele pe care comisiile de specialitate din CJT trebuie să le întocmească atunci când i-au în discuție un proiect de hotărâre. Discuții au fost și la articolul care reglementează pierderea mandatului de către un consilier județean.
„Mai sunt câteva chestiuni care ar trebui gândite. Se spune că un consilier județean își pierde mandatul dacă lipsește mai mult de 3 ședințe nemotivat. Motivarea se produce pentru diverse motive. Dau două exemple: în caz de deces – și se spune deces rude de gradul 1 și 2-, dar se spune și în caz de botez până la gradul al treilea. Mi se pare ciudat că botezul precumpănește în fața decesului. Dacă ne mai gândim la chestiuni de formulări – la ședințele comisiilor reunite se spune că aceste dezbateri au loc înainte de a avea loc ședința. Se înțelege că au loc înainte de ședințele de plen, deci e formularea ciudată.”, a mai spus Petru Andea.
La finalul dezbaterilor, regulamentul a fost aprobat cu unanimitate de voturi. Documentul are peste 90 de articole și 11 anexe.