Dezvoltarea serviciului turistic de transport pe Dunăre corect și eficient e pe cale să se-ntâmple! Formula de administrare a bacului are șanse să devină apanajul unei asocieri între toate UAT-urile din Clisura Dunării.
În luna noiembrie, primarul comunei Berzasca, Petru Nicolae Furdui, lansa în spațiul public ideea unei asocieri între toate comunele de pe malul românesc al Dunării cu scopul de a veni în sprijinul Primăriei Moldova Nouă, asta pentru ca sarcina bacului pe Dunăre să nu cadă doar pe umerii urbei conduse de Adrian Torma, întrucât singură aceasta nu va putea face față cheltuielilor, mai ales în perioada de început a curselor între Moldova Nouă și Golubac.
La nicio săptămână de la inaugurarea oficială a punctului vamal de trecere a frontierei cu Serbia, președintele Consiliului Județean Caraș-Severin, Silviu Hurduzeu, i-a transmis primarului Adrian Torma că instituția pe care o conduce va ceda o parte din acțiunile deținute în cadrul SC Eoliana Caraș SRL administrației publice locale de la malul Dunării, în ideea ca proiectul comun să-și poată produce efectul scontat.
Referitor la inițiativa președintelui CJ CS, edilul-șef Adrian Torma a subliniat pentru expressdebanat.ro: „Inițiativa Consiliului Județean Caraș-Severin de a rămâne cu mai puține acțiuni va face fie ca primăria Moldova Nouă să aibă un procent mai mare, fie ca UAT-urile din jurul orașului Moldova Nouă să aibă acțiuni în cadrul companiei. Noi deja am început, odată cu inaugurarea bacului, procedura prin care să ne mărim procentele în cadrul SC Eoliana Caraș. În plus, acei bănuți sunt necesari pentru perioada de început a curselor între Moldova Nouă și Golubac. Ținând cont că suntem în afara sezonului, nu va putea fi un trafic atât de consistent din care SC Eoliana Caraș să se poată susține. Vrem să facem funcțională această companie din punct de vedere tehnic, adică ca ea să-și poată acoperi cheltuielile pentru o perioadă până începe să devină profitabilă”.