Lucrurile încep să se miște pe drumurile din Caraș-Severin. Cel puțin, teoretic. Direcția de Administrare a Patrimoniului a deschis ofertele firmelor care vor asfalta unele tronsoane din județ. Rămâne de văzut unde vor ajunge de această dată banii publici.
Drumurile care au înghițit până acum sume colosale de bani și i-au băgat pe corupții județului după gratii așteaptă din nou finanțare. Consiliul Județean Caraș-Severin a primit ofertele, iar ieri le-a vizualizat. Rămâne de văzut cine va fi câștigătorul și, mai important, cum va gestiona banul public. „La nivelul Direcției de Administrare a Patrimoniului se vor deschide ofertele, pentru că a fost inițiată o procedură privind reparații la unele tronsoane de drumuri. În zilele următoare vă vom comunica rezultatul acestui demers. Sper să nu existe contestații, dacă va exista un câștigător. Acesta ar fi un prim demers pe care îl facem pentru repararea unor drumuri din județul Caraș-Severin”, a declarat președintele Silviu Hurduzeu.
Concluziile le știm cu toții
Actuala administrație cunoaște foarte bine starea drumurilor din județ. Cel puțin la nivel declarativ, șeful Consiliului Județean are ca prioritate reabilitarea tronsoanelor care dau fiori șoferilor de zeci de ani. Hurduzeu știe însă că planul nu este deloc simplu, iar pentru îndeplinirea lui e nevoie de timp și, implicit, bani. „Concluziile le știm cu toții. În acest moment, din cei peste 800, aproape 900 de km de drumuri județene, mai mult de 70%, aproape 80% sunt în stare proastă și foarte proastă. Și acest lucru îl știm cu toții, nu e nevoie neapărat de o radiografie foarte exactă, dar există această radiografie. În acest moment, nu aș vrea să vorbesc despre priorități. Din punctul meu de vedere, priorități sunt toate drumurile județene, indiferent de localitățile pe care le deservesc aceste drumuri județene. Dacă aș face o prioritizare în acest moment, evident că ar începe discuții legate de modalitatea în care s-a făcut această prioritizare. Repet, din punctul meu de vedere, toate drumurile județene au același nivel și îmi doresc ca, în termen cât mai scurt, să începem repararea lor. Bineînțeles că unele drumuri vor fi reparate primele, altele, ulterior, în funcție de banii pe care îi avem. Nu vă ascund că sumele care sunt la Consiliul Județean pentru reparații de drumuri nu sunt spectaculoase, dar, cu ceea ce avem, sper ca într-o lună procedurile să fie gata, astfel încât să putem să intervenim pe drumurile județene”.
Se lasă cu demiteri?…
Șefa Direcției de Administrare a Patrimoniului, Corina Pascotă, a fost redusă la tăcere, după ce a dat cu pumnul în masă și a anunțat că firmele de casă ale Consiliului Județean nu vor mai pupa banul public pentru contracte obținute prin încredințări directe sau licitații cu dedicație. Ba mai mult, scaunul pe care stă Corina Pascotă nu mai pare sigur, mai ales după ce aceasta a făcut demersuri în justiție pentru recuperarea prejudiciilor suferite de bugetul județului. Chiar președintele Consiliului Județean a declarat recent că se gândește la reorganizarea Direcției de Administrare a Patrimoniului.
„E în analiză, în acest moment, la nivelul conducerii Consiliului Județean, o eficientizare a tuturor direcțiilor din cadrul Consiliului Județean, și inclusiv din aparatul propriu al Consiliului Județean. Reorganizare, transformare… Toate aceste lucruri sunt luate în considerare în acest moment. În acest moment sunt în analiză mai multe soluții legate de Direcția de Drumuri. Din punctul meu de vedere, o mai bună colaborare și conștientizare a celor care lucrează în cadrul Direcției, lăsând la o parte prin ceea ce au trecut, și știți cu toții procesele pe care le au și imputațiile care sunt la nivelul salariaților Direcției de Drumuri. Cred însă că o conștientizare și o eficientizare și un manager performant sunt soluțiile pe termen scurt și mediu. Evident că acum nu sunt mulțumit dacă la nivelul județului Caraș-Severin sunt 700 de km de drum în stare proastă și foarte proastă. Nu am cum să fiu mulțumit. La fel de adevărat este că nu e vina unei singure persoane pentru acest lucru. E o problemă care a degenerat în timp, am ajuns aici după mai mulți ani, nu aș vrea acum să identific vinovați, pentru că îi știți poate mai bine decât mine”.
Singura speranță a celor care vizitează mai des mecanicul auto decât un drum ca în palmă rămâne ca, de această dată, interesul să nu poarte fesul. De prea mulți ani, în Caraș-Severin promisiunile au prioritate, dar realizările… acces interzis!
CITEȘTE ȘI: