INTERVIU. Corina Pascotă lovește firmele de casă și își trimite oamenii pe drumuri! Cu Poliția după ei!

casinoherculane by sungarden alv bannerexpressbanat resita 1000x100px ian24

Noul director al celei mai controversate instituții din subordinea Consiliului Județean,a vorbit pentru expressdebanat.ro despre firmele de casă abonate la contracte, despre controalele care vor urma să ofere răspunsuri importante și care ar putea să ducă spre noi dosare penale, dar și despre drumurile mai bune pe care cărășenii vor circula de acum încolo!

Cum ați regăsit Direcția de Administrare a Domeniului Public și Privat Caraș-Severin, în contextul în care, în trecut, problemele penale au fost la ordinea zilei?

După prima lună, pot să spun că am găsit o stare care nu mi se pare normală, în primul rând pentru că nu este firesc ca lumea să nu își asume responsabilitatea pentru ceea ce semnează. Spun asta în ideea în care ceea ce eu vreau să fac aici, din păcate, este foarte mult legat și de ceea ce s-a făcut înainte. Sunt proiecte care pot fi continuate și cred că, cel mai important, în această Direcție trebuie să existe o procedură de lucru pe care cu toții să o respectăm și care să ne ușureze munca, să fie transparentă, astfel încât oricine vine din afară să poată să vadă care ne sunt obiectivele, ce ne-am propus să facem și ce realizăm din ceea ce ne propunem să facem. Din acest motiv, am decis împreună cu colegii mei, ca prim pas, să stabilim cum lucrăm împreună, lucru pe care l-am și demarat în această lună. În plus, de luni, atunci când așteptăm un audit al Consiliului Județean, sunt sigură că toate problemele care au fost până acum vor fi îndreptate.

Dacă ne raportăm la controalele din trecut, credeți că va depista auditul alte probleme?! La DADPP, mai degrabă au găsit nereguli procurorii DNA decât auditorii din Consiliul Județean.

Pe mine mă vizează activitatea pe care am început-o în 11 februarie și sper ca aceste probleme, care au fost depistate de alte instituții, să fie remediate și să nu mai avem probleme. Nici măcar de imagine! Asta, pentru că rolul unei instituții, așa cum este Consiliul Județean Caraș-Severin, este de a rezolva probleme pe sectorul de activitate de care răspunde, și nu de a le crea.

În DADPP a existat un ermetism care a ținut foarte multe lucruri ascunse de ochii lumii. Vom primi mai multe răspunsuri de acum încolo?!

Orice informație care se dorește va fi soluționată, astfel încât să nu existe niciun fel de părtinire, dar în ceea ce privește activitatea de până acum și modul de lucru nu pot să mă pronunț. Vă asigur că inclusiv pe subiectele mai sensibile, cum ar fi drumurile, totul va fi transparent. Deciziile se transformă în hotărâri de consiliu, astfel că va avea acces la informații și presa, și oricine dorește, dar în baza unor solicitări la care noi să le putem da răspuns oficial.

Justiția a demonstrat că multe dintre contractele încheiate de DADPP s-au atribuit pe șpagă. Mai sunt în derulare astfel de contracte prin care s-a urmărit altceva decât interesul cetățeanului?!

Sunt multe contracte pe care le preluăm ca moștenire pentru că, așa cum a fost și subiectul deszăpezirii, de fapt, noi nu facem decât să continuăm activitatea cu firmele care au câștigat licitațiile în anii din urmă. Cele care sunt în derulare încercăm să le gestionăm foarte corect, iar acolo unde sunt probleme le sesizăm și încercăm să le rezolvăm cu firmele în cauză fără să ajungem la o înțelegere, ci luând măsurile necesare pentru a le rezolva. Concret, vreau un lucru foarte simplu: firma care vine, să își asume obligații, să le ducă la capăt până la încheierea termenului de garanție. Vorbim de drumuri, că acesta este subiectul cel mai stringent!

Văd în biroul dumneavoastră mai mulți saci de nisip. La ce folosesc?!

Este vorba despre material antiderapant care s-a aruncat pe diversele zone unde se acționează pentru deszăpezire. Atunci când am preluat Direcția, exista comandamentul despre care toată lumea a luat cunoștință că funcționează pe timp de iarnă, până pe 15 martie, 24 de ore din 24, dar modificarea e că eu am decis ca acest comandament să aibă rolul de a se deplasa pe teren pentru a verifica firmele. Din acest motiv, pentru a nu exista discuții, s-au luat probe din materialele antiderapante pe care firmele le folosesc pe teren. Împreună cu poliția, s-au făcut mai multe controale la societățile respective, iar problemele care s-au depistat se regăsesc într-o informare. Firmele, la rândul lor, vor suporta consecințele.

Ați surprins managerii firmelor, în situația în care până acum nu a existat un proces atât de riguros de verificare?

Așa mi se pare normal să fie, iar aceștia nu trebuie să fie surprinși pentru că lucrează cu Consiliul Județean de ani de zile. Poate sunt un pic nedumeriți de modul în care se realizează controalele, dar repet, împreună cu poliția cred că se fac cel mai bine, astfel încât să existe transparență și să nu generăm alte discuții.

Care este situația costurilor impuse de reabilitări, ținând cont de faptul că România a bătut orice record legat de costul unui kilometru de asfalt?

Vizavi de situația de la drumuri, în momentul de față ne „bucurăm” de un buget foarte mic. Sunt foarte multe lucrări începute în intravilanul localităților, iar, pe reparații, sunt prinse niște sume destul de mici, mă refer la 1.500 de mii de lei. Ne-am propus însă, alături de conducerea CJ CS, ca totul să fie făcut bine și să se vadă că este făcut. În ceea ce privește prețul, nu știu să vă dau detalii, dar firmele care câștigă licitațiile trebuie să lucreze și bine, nu doar să câștige licitațiile pe baza prețului, iar apoi să spună că nu se încadrează în sumele respective. În ceea ce ne prieșete pe noi, Consiliul Județean, vrem să dovedim că ceea ce decidem chiar se și face. În limita bugetară alocată, bineînțeles!

Vor avea acces la contractele cu Direcția de Patrimoniu și altele decât „firmele de casă”, cele obișnuite să-și împartă lucrările?

Da, evident! Din punctul meu de vedere, toate firmele care au capacitate și vor să lucreze sunt așteptate oricând atunci când se organizează o licitație. Transparență va exista! Nu fac referire la nimic din ceea ce a fost. Firmele însă trebuie să fie foarte atente când se înscriu la licitație. De ce?! Pentru că vom vorbi doar despre lucruri bine făcute.

promovare banner maxagro Muzeul TM

Unul dintre subiectele fierbinți ale momentului este Sala polivalentă. Care este situația actuală a obiectivului?

Sala polivalentă este un subiect sensibil. Consider că decizia pe care am luat-o alături de Consiliul Județean, de a pune la dispoziție sala pentru antrenamente și pentru meciurile de ligă, este binevenită, întrucât sportul trebuie susținut. Au fost niște mici inadvertențe între Direcție și ISU, eu le-aș fi gestionat într-un alt mod, dar aceasta este o părere strict personală. În momentul de față, cred că nu există niciun fel de motiv pentru care cineva să vrea neapărat să scoată vinovatul din povestea asta, ci să susținem cât putem sportul, la limita legalității.

Mai există vreun risc la momentul actual?

Sala poate funcționa în regim de sală neaglomerată, asta era esențial de spus. Mai exact, nu putem spune că funcționează în regim normal. Avem promisiunea ca în decurs de o lună, însă, cu condiția de a ne implica, să obținem autorizația ISU. În prezent, cred că la 20 de persoane care se antrenează și la 18 ieșiri, putem să oferim această șansă pentru a se derula activități în sala de sport!

E eliminat definitiv riscul de a vedea lacătul pe ușa Sălii polivalente?

Cât de curând va exista șansa să nu mai vedem lacătul pe ușă, dar eu am venit pe fondul unor demersuri deja făcute. După cum bine știți, sala a fost închisă, dar rugămintea mea este să se înțeleagă că este vorba despre o lună în care vom obține autorizația. Este vorba și de o expertiză care este în curs de execuție și care trebuie realizată. Încet-încet, lucrurile intră pe făgașul normal, doar că trebuie să vedem partea bună. Nu a venit nimeni să rezolve lucrurile brusc și peste noapte. Nu, încet-încet merg duse la capăt!

Ar putea fi dată sala în administrarea Primăriei Reșița, așa cum a afirmat viceprimarul cu atribuții de primar al Reșiței, Ioan Crina? Este Sala polivalentă o bătaie de cap în plus pentru DADPP?

Cred că a fost doar o discuție care în momentul de față nu face obiectul unui interes actual. Lucrurile acestea se fac în urma unor analize temeinice, motiv pentru care nu comentez subiectul. Discuția a plecat de la problema ISU, care se va rezolva și nu cred că va mai fi obiectul discuției. Orice lucru pe care vrei să îl gestionezi corect e o bătaie de cap, dar nu înseamnă că nu poate fi gestionat cu responsabilitate. Nu știu pe ce se bazează când spune asta, dar ca orice bun gospodar te străduiești să îți păstrezi bunul respectiv, deci din punctul nostru de vedere nu există o posibilitate de transfer.

Foștii dumneavoastră subalterni de la Garda de Mediu au fost nemulțumiți de „mâna de fier” cu care ați condus instituția. Păstrați stilul de lucru și la DADPP?!

Nu cred că cineva, dacă vrea să lucreze, are de ce să se plângă. Dacă există o procedură făcută într-o instituție, ea trebuie respectată și lucrurile merg de la sine și foarte bine. Colegii de la Gardă nu au ce să comenteze în sensul lucrului stabilit ca procedură, întrucât de doi ani jumătate, trei ani încoace, imaginea a fost cu totul alta. Am făcut tot ce am putut! Am avut colegi profesioniști, iar la direcție, consider că aceiași colegi, profesioniști, vor face treabă, vor face echipă și vor face eforturi să își îmbunătățească situația. La Garda de Mediu, de pe locul 42, instituția a ajuns pe 14 la nivel național. Cred că și imaginea Direcției va fi îmbunătățită.

Se vorbește că mai mulți angajați ai Direcției și-ar dori să plece. E ceva real?

Din punctul meu de vedere, nu! Nu știu dacă din punctul lor de vedere se poate spune același lucru. Deocamdată, nu am cereri de demisii, dar îi asigur și i-am asigurat că dacă vrem să muncim și real să ne facem treaba, nu avem nicio problemă. Dacă cineva vrea să lucreze, nu are de ce să își facă griji!

Ca o concluzie referitoare la problema care doare, poate, cel mai tare, vor circula cărășenii pe drumuri mai bune?

Vor fi făcute demersuri în limita bugetului, cu o transparență totală, cu încercarea acoperirii tuturor solicitărilor din județ. Alături de conducerea CJ încercăm să luăm cele mai bune decizii în așa fel încât prioritizarea să fie în funcție de starea drumurilor și, ca atare, sper din tot sufletul să spun că lucrurile se îmbunătățesc în limita bugetului pe care îl avem!

Vă mulțumim!

1000x100 (2) STPT job 1000x200
/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/