Proiectul de modernizare a liniei de cale ferată între Timișoara Nord și Reșița va duce la creșterea interconectării între Timiș și Caraș-Severin, spune președintele CJ Timiș. Carașul vrea să își dezvolte turismul din zonă, iar asta nu se poate fără o foarte bună interconectare rutieră și feroviară între cele două județe, mai explică Alin Nica.
Declarațiile liderului CJ Timiș vin după ce Primăria Reșița a anunțat că studiul de fezabilitate întocmit de Metroul SA a fost aprobat de Căile Ferate, Regionala Timișoara. Potrivit acestuia, trenurile de călători care vor circula pe tronsonul reabilitat de cale ferată între Reșița și Timișoara nu vor putea depăși o viteză de 120 km/h.
„Proiectul pe care îl facem în parteneriat cu Primăria Timișoara, Primăria Reșița și Consiliul Județean Caraș-Severin de modernizare a liniei de cale ferată între Timișoara Nord și Reșița, respectiv între Timișoara-Voiteni-Stamora Moravița-granița cu Republica Serbia este un proiect care va duce la creșterea interconectării între cele două țări, între România și Serbia, dar și între cele două județe Timiș și Caraș-Severin. Caraș-Severinul dorește să își dezvolte turismul din zonă, iar acest turism nu poate fi dezvoltat fără o foarte bună interconectare rutieră și feroviară între cele două județe.”, a declarat Alin Nica, președintele CJ Timiș, pentru expressdebanat.ro.
Interconectarea celor două județe ar trebui să se facă mai bine și pe cale rutieră, a mai explicat Alin Nica:
„Pe lângă acest proiect foarte important pe care noi îl vom realiza prin PNRR, mai avem în lucru și alte proiecte de interconectare rutieră între cele două județe, iar cel mai important este proiectul pe care noi l-am câștigat pe Programul Național de Investiții Anghel Saligny între Luncanii de Jos și Voislova, proiect care va fi finanțat și se va realiza în anii următori, legând practic Timișul se zona schiabilă de la Muntele Mic. Dar, în același timp, proiectul acesta feroviar leagă Timișul și Timișoara de zona schiabilă Semenic care se dezvoltă și ea foarte mult în ultima vreme și pe viitor aceste legături vor trebui dublate și de o altă legătură, pe partea rutieră. Ne gândim aici la o rețea de autobuze între cele două județe, astfel încât să oferim cât mai multe variante de transport public între Timișoara și Reșița.”