Reșița și Timișoara au comandat un tren de mare viteză! Metroul SA pune pe șine un personal mai rapid!

train leaving from railroad station

Deși se vorbea inițial că odată cu reabilitarea tronsonului de cale ferată Reșița – Timișoara garniturile care vor circula pe el vor putea ajunge la o viteză de până la 160 km/oră, studiul de fezabilitate realizat de Metroul SA nu permite acest lucru.

Proiectul privind modernizarea infrastructurii feroviare Reșița Nord – Timișoara Nord cu extensie Voiteni – Stamora Moravița – frontiera cu Serbia, inițiat de Primăria Reșița, în parteneriat cu Consiliul Județean Caraș-Severin, Primăria Timișoara și Consiliul Județean Timiș, arde încă o etapă. Municipalitatea reșițeană anunță că studiul de fezabilitate, întocmit de societatea Metroul SA, a fost aprobat de Regionala Timișoara a Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA.

Potrivit documentului, linia feroviară Reșița Nord – Timișoara Nord cu extensie Voiteni-Stamora Moravița-frontieră cu Serbia, în lungime totală de 118 kilometri, va fi reabilitată și modernizată atât pentru traficul de călători, cât și pentru cel de marfă, viteza maximă de circulație urmând să crească la 120 km/oră pentru trenurile de călători și la 80 km/oră pentru marfare. Cu alte cuvinte, studiile făcute de cei de la Metroul SA arată că, chiar și cu această reabilitare a căii ferate, trenurile care vor circula pe relația Reșița – Timișoara nu vor putea ajunge la 160 km/oră, așa cum și-ar fi dorit primarul Ioan Popa și ministrul Sorin Grindeanu. Însă, potrivit oficialilor din primărie, noul regim de viteză va scurta călatoria cu trenul de la Reșița la Timișoara la doar o oră și 15 minute.

CITEȘTE ȘI: Grindeanu schimbă viteza noului tren Reșița – Timișoara! „Vom circula cu până la 160 de km pe oră”

gif card de energie dacus 1000x100 Brantner 1000x100px

Odată cu aprobarea studiului de fezabilitate, următorul pas este ca Primăria Reșița să scoată la licitație execuția tronsonului de cale ferată Voiteni – Bocșa – Reșița. Celălalt tronson, Timișoara – Voiteni -Stamora Moravița – conexiune cu Serbia, va fi înmânat către CFR Infrastructură, în speță Ministerului Transporturilor, pentru identificarea soluțiilor de finanțare.

În ceea ce privește modernizarea tronsonului Reșița Nord – Timișoara Nord, cu o lungime de 60 km, se va face cu bani din Planul Național de Redresare și Reziliență, mai precizează reprezentanții Primăriei Reșița.

CITEȘTE ȘI: Nelu Popa: Sorin Grindeanu nu trebuie să plece de la Ministerul Transporturilor!

1000x100 (4) publicitate si promovare online banner maxagro STPT job 1000x200
/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/