Gabriel Ionescu, managerul Teatrului de Vest din Reșița, îl desființează pe directorul adjunct Dan Mirea, Szusz, pe numele său real, catalogându-i acuzațiile drept elucubrații și minciuni sfruntate!
Acuzat că se poartă ca un dictator în teatrul reșițean și că-l manageriază defectuos, Florin Ionescu a răspuns punct cu punct la fiecare acuzație ce a fost lansată în spațiul public de către Dan Mirea. În primul rând, managerul a vorbit despre „obsesia dormitorul”. În realitate, explică acesta, nu l-ar fi lăsat pe Mirea fără biroul pe care îl împărțea cu administratorul teatrului și pe care oricum nu l-ar fi folosit niciodată, ci l-ar fi mutat într-o încăpere mult mai mare, oferindu-i astfel condiții mai bune de muncă. Asta dacă ar trece pe la teatru, subliniază Ionescu. „Fostul birou, «dormitorul», s-a transformat în cameră pentru actorii colaboratori, reducând astfel costurile de cazare ale acestora. A locuit acolo actrița bucureșteanca Elisa Pârvan, care a colaborat la noi pentru spectacolul d-lui Carmazan, iar acum locuiesc în cămăruță actorii timișoreni Raul Băștean și Raul Lăzărescu, care repetă pentru viitoarea premieră, spectacolul pentru copii Aladin”, a explicat managerul.
Legat de evenimentul tragic din familia lui Dan Mirea, Florin Ionescu spune că a făcut tot ce era omenește posibil, înțelegându-i suferința. Nu însă și minciunile! „Când s-a întamplat nefericitul eveniment din familia d-lui Szusz era weekend. Nu l-a chemat nimeni, nicăieri: doar o nouă minciună și încercare de manipulare a d-lui Szusz. Eu mi-am permis în acel weekend să merg să-mi văd copiii (unul minor și care locuiesc singuri la peste 400 de km de Reșița). Îmi permit acest lucru cam o dată, de două ori pe lună. Mi-ar face mare plăcere să pot sta săptămâni întregi cu ei, dar acest lucru nu este posibil. Doar în vacanță. Începând cu ziua de luni, dl Szusz a primit, conform legii, 3 zile libere remunerate, apoi pentru încă o săptămână i-am aprobat concediu de odihnă”, a explicat Florin Ionescu.
Absențele nemotivate de la serviciu ale lui Dan Mirea sunt de necontestat, după cum afirmă managerul teatrului, și în același timp sunt de netolerat. Concret, Ionescu spune că Mirea trece doar din când în când pe la locul de muncă, ocazie cu care semnează în condica de prezență pe mai multe zile: „Înainte de instituirea condicii actuale, practica domniei sale era de a nu trece deloc pe la teatru. Cu lunile. Adică lunile martie și aprilie anul trecut. Când nu i-am tăiat salariul, ci l-am blocat până la pronunțarea comisiei de disciplină. Comisie care a concluzionat că nu se poate dovedi nici că a fost, nici că nu a fost, pe motiv că nu a existat condică. Condica a existat, doar că dl. Szusz nu se trecuse la nicio poziție. Au existat și camere video. Recomandarea comisiei a fost să-i dau d-lui Szusz un avertisment scris. Nu am făcut-o!!! În naivitatea mea am crezut că ce-a fost a fost și că vom putea să lucrăm în viitor împreună. Greșit! Am luat condică nouă și a urmat practica de care am amintit mai sus, practică pe care am tolerat-o până în momentul în care am aflat că, în timp ce lipsește de la locul de muncă, unde ca director adjunct are conform fișei postului un program normat de 8 ore pe zi, el joacă «pe privat» la teatrul lui, mă rog, al socrului neoficial. Și joacă în Lugoj, în Deva, La Drobeta și chiar și în Resita, pe scena Cinematografului Dacia, concurând neloial teatrul care îi plătește salariul. Spectacolele pentru copii le joacă fără afișe (cel putin în Reșița și Lugoj), creînd confuzie și inducînd impresia că ar fi spectacolele Teatrului de Vest. În această situație m-am văzut obligat să reacționez. Nu poți plăti un angajat care în timpul orelor de servici își joacă spectacolele lui private. Mi se pare culmea tupeului să emiți astfel de pretenții. Și să te mai și victimizezi și să faci circ că nu ți-au fost plătite absențele, cred că e deja de domeniul patologicului”.
În ceea ce privește procesul pe care Mirea l-ar fi deschis anul trecut pentru a-și primi salariul, Ionescu suține că directorul adjunct ar fi spus doar niște „minciuni sfruntate”. ITM-ul nu a fost implicat în niciul fel și nici nu ar fi existat vreun proces. „Visul cu procesul o să i se împlinească, pentru că în articolul publicat de dvs. există foarte multe informații calomnioase, pentru care dl. Szusz va trebui să răspundă”, a avertizat Florin Ionescu.
CITEȘTE ȘI:
Teatrul de Vest nu e sanatoriu, nu e cimitir de elefanți! Nu e instituție de ajutor social!
Contestat de Mirea pentru modul în care manageriază Teatrul de Vest Reșița, Florin Ionescu prezintă la rândul său o serie de cifre prin care dorește să demonstreze că s-au făcut afirmații calomnioase. Spectacolul „Prah”, singurul în care joacă Ionescu, nu s-ar fi jucat cu 12 spectatori și nici nu s-ar fi anulat 7 spectacole, așa cum acuza Mirea. În realitate, susține managerul, s-au jucat 6 spectacole (5 la Reșița si unul în Caransebes) totalizînd un număr de 475 de spectatori plătitori. Așadar, o medie de 79.1 spectatori/spectacol. S-a mai jucat un spectacol la Pucioasa, pentru care teatrul a încasat 5.600 de lei, contravaloarea a 280 de bilete. S-a suspendat un singur spectacol, la Oravița. „Urmuz” s-a jucat cu sala plină la premieră și a avut 34 de plătitori la a doua punere în scenă. Plus 15 voluntari ai centrului „Mansarda” cu acces gratuit și membrii Cenaclului Semenic. „A afirmat mincinos ca au fost 3 bilete vândute!, explică Ionescu. Vorbim de Urmuz, vorbim de dadaism și teatru experimental, vorbim de un spectacol ce a fost creeat pentru a merge în festivaluri, nu despre un spectacol comercial, vorbim despre un spectacol care, din toamnă, alături de „Iaacovi și Leidenthal” și “Nunți, amante și vacante” se vor juca, foarte probabil, și pe scena Teatrului Național București. Dacă l-ar fi văzut, poate dl Szusz ar fi înțeles câte ceva, deși mă îndoiesc”.
Scenografa din Budapesta care colaborează cu teatrul reșițen, se apără managerul Ionescu, nu are nicio firmă cu fosta sa soție. Ea a semnat la Resita trei scenografii, la „Prah”, la „Pagini bizare după Urmuz” și la „Omul de turtă dulce”. Ultima dintre acestea ar fi donat-o teatrului, adica nu a luat niciun ban! La fel cum ar fi procedat și o altă scenografă din Ungaria, Eszter Torban, care a donat Teatrului de Vest scenografia spectacolului „Noapte bună, mamă!”. „Fosta soție, FrankI ldiko, nu a montat 4 spectacole, ci doar două, «Prah», singurul în care și joacă și cupeul pentru copii «Till Buhoglinda» și «Bunicuța din pădure» – teatru în valiză – concept pentru care are brand. Toate spectacolele sunt în repertoriu și se joacă, fie că-i place sau nu d-lui Szusz”, adaugă Ionescu.
Desființarea postului ocupat de Dan Mirea nu are nicio legătură cu absențele acestuia de la serviciu, susține managerul instituției, ci cu inutilitatea postului. Într-un teatru cu 22 de angajați sunt doi directori, Mirea fiind adjunct, responsabil doar de compartimentul artistic. Teatrul Merlin din Timișoara, cu 50 de angajati, spre exemplu, nu are director adjunct. Este doar unul din exemplele oferite de Ionescu. „Postul a fost creeat pe vremea d-lui Vlădulescu, deoarece acesta neavând studii, trebuia să existe în conducere cineva cu studii de specialitate. Încă din proiectul meu de management, cu care am câștigat concursul și care a devenit anexă la contractul semnat cu Consiliul Județean, am scris despre inutilitatea și necesitatea desființării acestui post. Lucru care mi s-a și dovedit în acest an si jumătate de când sunt la Reșița. Fișa postului lui se suprapune peste cea a managerului. Mai mult nu vreau să-mi risipesc energia și să fiu parte a unui circ scabros. Restul, în instanță! În spatele cortinei nu se află nimic urât, nimic de ascuns. În spatele cortinei e muncă și devotamentul pentru teatru al unor minunați actori, cu zile mai bune sau mai puțin bune, ca noi toți și a unei excelente echipe tehnice. Urât este doar modul în care un anume individ terfelește în spațiul public imaginea mea și a teatrului!”, a încheiat managerul Florin Ionescu.