CODE KIDS – Copiii fac coding în biblioteca publică din Caransebeș

Începând din aceste zile se derulează la Caransebeş proiectul „CODE Kids – Copiii fac coding în biblioteciile publice”, susținut financiar de mai multe organizații din România, în scopul de a deprinde noţiunile de bază în programare. Codingul este necesar pentru rezolvarea problemelor din orice domeniu, pentru dezvoltarea creativităţii şi gândirii critice, dar, în același timp, înlesneşte perspectiva dobândirii unor oportunităţi profesionale şi joburi de viitor.

Într-o primă faza, fiecare bibliotecă implicată în acest proiect a trimis la training, timp de 3 zile, câte 2 copii pentru a îndeplini rolul de ambasadori ai proiectului. Apoi au început să se formeze cluburile de programare.

La Caransebes, acest club îşi desfăşoară activitatea la secţia Biblionet a bibliotecii şi este alcătuit din 16 elevi cu vârste cuprinse între 10 si 14 ani, tineri care de la prima întâlnire s-au arătat entuziasmaţi de perspectiva de a învăţa programare şi algoritmi, respectiv de a rezolva lecţiile creative ce le sunt descoperite prin intermediul celor 2 ambasadori: Vile Patricia si Benec Constantin.
În acest an, elevii vor avea de rezolvat, la fiecare două săptămâni, teme de pe platforma www.code.org, scopul fiind de a deprinde noţiunile de bază în programare, iar suplimentar vor primi diverse sarcini creative: de a edita fotografii, filme, gif, de a crea afişe sau postere.

Anul viitor, pe măsură ce cursanţii vor prinde experianţă, vor lucra pe AppInventor, Scratch, Arduino (C++), vor primi sarcini din zona hardware, mecanică sau robotică şi vor participa la târgurile de ştiinţă organizate la Biblioteca Judeţeană.

Acest proiect a fost iniţiat de Fundaţia Progress şi Asociaţia ETIC şi este realizat în parteneriat cu 6 biblioteci din Caraș-Severin (Biblioteca judeţeană „Paul Iorgovici”, Biblioteca municipală „Mihail Halici”, bibliotecile comunale din Sacu, Armeniş, Răcăşdia și Constantin Daicoviciu). Programul beneficiază de sprijinul financiar al Romanian-American Foundation, Orange Romania, Societe General, Cez Vânzări și Alpha Bank.
Obiectivele acestui proiect sunt: familiarizarea copiilor cu bazele competenţelor de coding şi realizarea unui număr de sarcini de bază, instruirea pentru facilitarea dobândirii experienţelor de coordonare de cluburi de coding pentru bibliotecarii cuprinşi în proiect, precum şi crearea unei rețele de suporteri ai activităţii de coding din mediul instituţional.

Acest proiect se va finaliza anul viitor, iar la sfârşitul programului copiii vor primi diplome din partea organizatorilor, care să ateste noile competenţe dobândite pe perioada derulării acestuia.

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/