Începerea școlii a fost amânată cu o săptămână, cu toatea acestea, proiectul clasa 0 este încă valabil. Benefică sau nu pentru noii școlari, aceast proiect se va concretiza la începutul anului școlar, și anume pe data de 17 septembrie.
Contestată de unii părinți, aprobată de alții, clasa zero va demonstra dacă este în folosul copilului sau îl va afecta în procesul de învățare. Momentan, despre această iniţiativă se pot face doar presupuneri, un rezultat final va apărea după finalizarea primului an școlar.
Ce părere are psihologul
Analizând situația după această nouă generație de copii, familiarizați cu tot ce ține de noua tehnologie, ceea ce erau învățați în clasa întâi era mult sub nivelul lor de pregătire, astfel încât o clasă în plus nu va face altceva decât să plictisească și mai mult copilul: „Tânăra generație a făcut progrese enorme față de generațiile ceva mai mari. Dacă majoritatea adolescenților de azi primeau un telefon mobil sau un computer abia după ce începeau școala, cei mai mulţi dintre micuți știu deja cum se utilizează un laptop, un telefon mobil, ba chiar au câte un accesoriu de ultimă generație. Odată cu familiarizarea cu tehnica, copilul învață să tasteze și deci, implicit, să recunoască literele, eventual învață și cuvinte într-o limbă străină și devine tot mai interesat de scris și citit. Astfel că, în multe cazuri, părinții sunt surprinși de progresele remarcabile pe care copilul le face, aparent singur. Așadar, acești copii simt nevoia unei stimulări intelectuale mai mari decât cele oferite de sistemul de învățământ actual, de clasa întâi. De la acest simplu fapt, lucrurile se pot complica destul de mult, întrucât acel copil nestimulat intelectual suficient se plictisește ușor, nu e atent la ore, iar părintele sau învățătorul poate trage greșit concluzia că suferă de o tulburare de atenție”, explică psihologul reșițean, Oana Erena.
Aspecte negative
Primele clase după grădiniță nu doar plictisesc copilul din ziua de astăzi, care știe câteodată mai multe decât propriul părinte, dar școala, totodată, înseamnă și începerea procesului de maturizare: „Celălalt aspect al școlarizării timpurii a copilului este că îl obligă pe acesta la o maturizare forțată. Și aceasta pentru că școala înseamnă implicit mai multă seriozitate decât grădinița. În locul bulinelor există un catalog unde se pun note, iar grupul social va fi format nu doar din copii preșcolari, cum e cazul la grădiniță, ci chiar și din adolescenți, elevi ai claselor a VII-a și a VIII-a. Toate acestea au un impact în dezvoltarea și maturizarea emoțională a copilului și marchează începutul sfârșitului copilăriei, când treptat joaca va fi înlocuită de teme”, mai adaugă psihologul.