CJ Timiș merge înainte cu planurile pentru parcarea supraetajată din centru. Nica acuză primăria de șicanare

viitoarea parcare supraterana de la Timisoara

Președintele Consiliului Județean Timiș acuză administrația locală de șicanare după ce primăria nu a aprobat încă transferul terenului deținut în centrul orașului, acolo unde CJT vrea să ridice prima parcare supraetajată din oraș, în proprietatea județului. Discuțiile se poartă încă de anul trecut și, chiar dacă la nivel declarativ primarul Dominic Fritz s-ar fi arătat deschis acestui transfer, concret nu s-a întâmplat nimic până acum, spune Alin Nica. 

Declarațiile președintelui CJ Timiș au avut loc în contextul în care aleșii județeni au aprobat, miercuri, aproape la limită (18 voturi pentru, 14 abțineri) proiectul de hotărâre privind solicitarea trecerii unui imobil din domeniul public al municipiului în domeniul public al județului și declararea acestuia ca fiind bun de interes public județean. Este vorba despre suprafața de teren deținută de primărie în proximitatea unei parcele a CJT, în centrul orașului, acolo unde administrația județeană vrea să dezvolte o parcare supraetajată. Parcarea se va face, a spus Alin Nica, cu sau fără această parcelă.

„Declarativ, avem un acord al primarului Timișoarei pentru inițierea procedurilor în cadrul Consiliului Local Timișoara de transfer al acestui teren. Faptic, acest lucru nu s-a întâmplat din noiembrie anul trecut și aceste tergiversări îmi arată că ori nu se dorește transferul, ori se dorește blocarea și șicanarea instituției noastre. Eu, dacă aș fi fost primarul Timișoarei, m-aș fi bucurat atunci când o instituție face o astfel de investiție pentru că nu mă costă nimic din bugetul local și rezolv o problemă pe care primăria nu a reușit să o rezolve în acest interval de timp în centrul Timișoarei. Și atunci aceste șicane mi se par răuvoitoare și de rea credință. Noi va trebui să discutăm dacă îl facem la capacitate maximă sau îl ciuntim din cauza acestei tergiversări din partea Primăriei Timișoara. Vrem să vedem efectiv, pentru că primăria și consiliul local vor trebui să răspundă în scris: sunt sau nu de acord, printr-o hotărâre. Vor să ne ajute sau nu vor să ne ajute în acest demers? Și să separăm oarecum apele, să vedem realitatea din spatele declarațiilor frumoase din zona publică. Nouă luni cred că erau suficiente dacă dorința era reală ca aceasta să fie manifestată concret printr-o hotărâre a CLT în vederea întregirii acelei suprafețe. Noi avem 4.800 mp și municipiul are 500 mp. Parcarea o facem indiferent că primăria ne dă sau nu terenul. Ideea e să ciuntim acel proiect.”, a declarat Alin Nica.

Unul dintre consilierii județeni a avertizat că demersul CJT ar putea să nu aibă succes câtă vreme nu s-a așteptat poziția CL Timișoara, înainte de aprobarea unei hotărâri județene în această situație.

„Știu că s-au constituit comisii atât din partea CJT, cât și din partea primăriei. Ce constat e că în momentul de față nu avem o concluzie a comisiilor comune și totuși venim cu o abordare unilaterală în plen și decidem cumva fără un acord al partenerului pe planul urbanistic și pe teritoriul căruia vom consolida acest obiectiv instituțional. Aș sublinia acest risc. Votăm fără să existe un acord integrat din partea partenerului, ceea ce poate să nu ducă la finalizarea proiectului. Nu înțeleg cum declarăm un interes județean al unui teren înainte să devină al nostru. Atunci când abordăm lucrurile unilateral înseamnă un eșec în negociere.”, a spus consilierul USRPLUS Raul Olajos.

CITEȘTE ȘI: Noi planuri pentru prima parcare supraetajată publică din Timișoara. CJT vrea să o facă, însă printr-un privat

La rându-i, vicepreședintele CJ Timiș a explicat că nu era obligatoriu acordul CL Timișoara pentru ca această investiție să se realizeze.

„Acordul comisiei (n.r, comisiilor de negociere) este pur consultativ, nu e nevoie de el. Nu e obligatoriu. (…) După 3 tentative de a ne vedea am considerat că nu avem respectul cuvenit și, acordul fiind consultativ, nu e necesar ca să putem iniția acest proiect de hotărâre.”, a explicat vicepreședintele liberal Alexandru Proteasa.

Tot în plenul de miercuri, aleșii au aprobat și detaliile legate de cum va arăta parcarea, respectiv studiul de fundamentare și demararea procedurii de concesiune de lucrări pentru realizarea obiectivului de investiții. Acest proiect a primit 22 de voturi favorabile; 9 consilieri s-au abținut.

Investiția, per total, ar costa între 14 și 17 milioane de euro și ar urma să fie realizată de o firmă privată, desemnată în urma unei licitații publice. Acesteia i-ar fi concesionată parcela pe 49 de ani și tot această firmă ar administra viitoarea parcare. În principiu, CJT ar urma să primească 120.000 de euro pe an sub formă de redevență. Calculele CJT indică faptul că un loc de parcare aici, în urma realizării investiției, ar putea costa 5 lei/oră. În cel mai optimist scenariu, parcarea ar trebui să fie gata în aproximativ 3 ani.

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/