Circulație restricționată pe calea ferată Caransebeș – Orșova

Pentru realizarea unor lucrări de către CFR SA la infrastructura feroviară, de astăzi intervin modificări în circulația trenurilor în zona Banatului. Și asta pentru că CFR SA demarează modernizarea liniei Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeș.

Astfel, pe secțiunea Orşova – Caransebeș, de astăzi până în 19 septembrie, trenul IR 73 Budapesta – Curtici – Bucureşti Nord își modifică circulația astfel: se anulează pe ruta Caransebeş – Orşova – Filiaşi – Craiova – Videle – Chiajna – Bucureşti Nord şi circulă conform graficului de circulaţie pe ruta Budapesta – Lokoshaza – Curtici – Arad – Timişoara Nord – Recaş – Lugoj – Caransebeș. În zilele de 20/21 iulie 2020  și 19/20 septembrie 2020 va circula ca tren IR 12173, pe ruta Slatina Timiş (plecare 16.36) – Orşova – Filiaşi – Craiova – Videle – Chiajna – Bucureşti Nord (sosire 00.22). CFR asigură transbordarea cu mijloace auto a călătorilor pe ruta Caransebeş – Slatina Timiş de la trenul IR 73 la trenul IR 12173.

În perioada 20 iulie – 19 septembrie 2020, trenul IR 72 Bucureşti Nord – Curtici – Budapesta își modifică circulația astfel: se anulează pe ruta Bucureşti Nord – Videle – Craiova – Orşova – Slatina Timiş – Caransebeş şi circulă conform graficului de circulaţie pe ruta Caransebeş – Timişoara Nord – Arad – Curtici – Lokoshaza – Budapesta.

În perioada 20 iulie – 19 septembrie 2020, fără data de 26 iulie 2020, va circula ca tren IR 12171 pe ruta Bucureşti Nord (plecare 04.30) – Videle – Craiova – Orşova – Slatina Timiş (sosire 11.57).

În data de 26 iulie 2020 va circula ca tren IR 12175 pe ruta Bucureşti Nord (plecare 05.10) – Videle – Craiova- Orşova – Slatina Timiş (sosire 12.37). Se asigură transbordarea, cu mijloace auto a călătorilor pe ruta Slatina Timiş – Caransebeş de la trenul IR 12171 (12175) la trenul IR 72.

În perioada 20 iulie – 19 septembrie 2020, fără data de 26 iulie 2020, trenul IR 1692 Timişoara Nord – Bucureşti Nord va circula ca tren IR 12692 și cu orar modificat pe ruta Timişoara Nord (plecare 05.08) – Recaş – Lugoj – Caransebeş – Orşova – Filiaşi – Craiova (sos. 11.51/pl. 11.59) – Videle – Bucureşti Nord (sosire 15.20).

Proiectul de reabilitare a liniei Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebes vizeaza modernizarea căii ferate ca linie dublă electrificată în sistem de alimentare 25 kV controlată de un sistem care să asigure cerințele de interoperabilitate specificate în normele STI, creșterea vitezei de circulație la 120 – 160 km/h pentru trenurile de calatori și 100 – 120 km/h pentru trenurile de marfă, introducerea sistemului de siguranță ERTMS (ETCS nevel II si GSM-R), lucrări civile în statii și cresterea capacității de tranzit național și internațional.

Sursa de finanțare este asigurată din fonduri nerambursabile CEF, în proportie de 85% și 15% fonduri de la bugetul de stat, iar valoarea totală estimata a contractului este de 41,9 mil lei (9,3 mil euro) fără TVA.

Secțiunea de cale ferată Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeș, inclusă în programul de modernizare a tronsonului feroviar Arad – Timișoara – Caransebeș – Craiova – Calafat, este parte componentă a Coridorului Orient/Est-Mediteranean (IV – ramura sudică). Finalizarea acestei proceduri asigură pregătirea pentru demararea, în toamna acestui an, a activităților de construcție pe traseul Arad – Caransebeș – Craiova – Calafat.

FOTO: mediacdn.libertatea.ro


/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/