Aleșii locali au concesionat circa 2.000 de locuri de parcare unor firme private din Reșița, Bocșa și Timișoara. De altfel, locațiile pentru care acestea vor percepe taxe sunt deja inundate de indicatoare, care te avertizează că trebuie să scoți bani din buzunar dacă ești șofer și circuli cu mașina prin oraș.
Deși intenția de preluare a parcărilor a plecat de la Societatea de Administrare a Domeniului Public și Privat al municipiului Timișoara încă de acum câțiva ani, aleșii locali și-au exprimat dezacordul de a le concesiona unei firme care nu este din oraș. Așa că, acum, printr-o asociere prin participațiune și aceeași societate, vine cu suportul tehnic pentru aplicabilitatea sistemului. „Suntem trei firme în asociere: ADP Timișoara are 10% din acțiunile societății nou înființate”, a spus Liviu Barbu, directorul ADP Timișoara, societate care odată a aparținut primăriei din orașul de pe Bega, însă ulterior a fost externalizată. Directorul firmei este încrezător că sistemul va fi unul funcțional pentru că și la Timișoara, Telpark funcționează așa cum trebuie.
Celelalte două firme care fac parte din asociere sunt Repark, din Bocșa și SC Eco-Bau Parc SRL, din Timișoara. Surse din cadrul consiliului local susțin că nu toți aleșii ar fi fost invitați la ședința în cadrul căreia s-a aprobat proiectul de hotărâre de concesionare a parcărilor în regim de urgență. Cert este că prețurile mari stabilite de cele trei pentru abonamentele anuale li se par aberante șoferilor. „Nu este normal așa ceva. La Reșița sunt oameni care atât câștigă 615 lei pe lună. De asemenea, nu este firesc ca valoarea abonamentului să fie chiar și mai mare decât cea a asigurării mașinii”, a spus un reșițean revoltat. Pentru că cei care sunt responsabili de parcări s-au gândit că prețurile ar putea fi, totuși, destul de mari pentru buzunarele oamenilor spun că se gândesc la alternative. „Luăm în calcul să le punem șoferilor la dispoziție un sistem de plată în rate trimestriale”, a spus Bogdan Mischie, șef serviciu parcări, din cadrul Repark.