Intrarea în insolvență a societății Salprest, cea care în anii trecuți s-a ocupat de curățirea de zăpadă a orașului, dă mari bătăi de cap administrației locale lugojene.
Primăria Municipiului Lugoj a convocat Comandamentul de Iarnă local pentru a pregăti stocurile și acțiunile de intervenție în caz de vreme severă în sezonul rece, mai ales că în aceste zile sunt anunțate căderi de zăpadă și viscol.
Una dintre principalele probleme este starea de insolvență declarată pentru societatea Salprest, cea care a câștigat contractul de deszăpezire al orașului. Operatorul lugojean se află în prezent în procedură de supraveghere până la sfârșitul anului și poate intra în faliment dacă nu reușește să pună la punct un plan de redresare economică pentru reducerea datoriilor de 1,8 milioane de lei.
„Am convocat Comandamentul de Iarnă și săptămâna trecută și săptămâna acesta, pentru că trebuie să vedem cum vom asigura stocurile de material antiderapant și cu cine vom face acțiunile de deszăpezire la iarnă, pentru că Salprestul este în insolvență. O altă problemă pe care o are Salprestul este numărul insuficient de șoferi, pentru cele șapte utilaje fiind acum doar patru șoferi. Stocurile care sunt depozitate nu ne ajung, dacă va fi o iarnă mai dificilă, dar principala problemă ce o avem acum este că nu putem cumpăra prin Salprest materialele necesare, atât timp cât e în insolvența. În aceste zile, cu juriștii noștri, încercăm să găsim o soluție prin care să asigurăm stocurile pentru drumurile din municipiu. Va trebui să apelăm și la o altă firmă dacă se ajunge la falimentul Salprestului”, a explicat Francisc Boldea, primarul Lugojului.
Suma alocată pentru deszăpezire este de 190.000 de lei, bani destinați achiziționării de nisip, sare și clorură de magneziu.