Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, i-a deschis culoar de zbor omului de afaceri Gabriel Olariu spre Bruxelles, de unde se poate întoarce cu zeci de milioane de euro, bani necesari modernizării aeroportului din Caransebeș pentru a putea fi deschis traficului intern și internațional de pasageri și mărfuri!
Prima oprire a acționarului majoritar al societății care are concesionat aeroportul de la Consiliul Județean Caraș-Severin înainte de obținerea banilor și începerea lucrărilor este Sala de Ședințe „Sorin Frunzăverde”. De ceea ce decid acolo, în ședința de marți, consilierii județeni, depinde pe mai departe aterizarea lui Gabriel Olariu în capitala Europei. Acesta a înștiințat conducerea administrației județene despre investiția ce poate fi făcută în infrastructura aeroportuară prin depunerea spre finanțare de către SC Aeroportul Caransebeș SA a unui proiect în cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare 2014 – 2020.
După ce Guvernul României a completat Masterplanul de Transport incluzând aeroportul din Caransebeș în rețeaua secundară de aeroporturi din România, Gabriel Olariu a identificat oportunitatea realizării unor investiții majore, de zeci de milioane de euro, în lucrări de lungire a pistei de aterizare/decolare de la 2.000 m la 2.500 m, lucrări care să permită aterizarea aeronavelor de mare tonaj, achiziția și instalarea balizajului, achiziția și instalarea sistemului de aterizare instrumentală pe aeroport, lucrări de construcție a terminalului de pasageri și altele necesare.
Pentru asta e nevoie mai întâi ca aleșii județeni să aprobe unificarea TOP-urilor terenurilor din domeniul public al județului care sunt concesionate în momentul de față către SC Aeroportul SA. Investiția propusă pentru finanțare este eligibilă în măsura în care activitățile din cadrul proiectului vor conduce la creșterea traficului de pasageri. Activitățile care nu conduc la atingerea indicatorilor POIM, respectiv creșterea traficului de pasageri, vor fi finanțate din surse proprii. Aici ar putea fi vorba despre terminalul cargo, destinat mărfurilor.
Există deja două aeroporturi din țară care urmează să se bucure de investiții precum cea pe care o dorește Gabriel Olariu, omul care deja a dat aripi Aeroportului Banatul Caransebeș. Aripi ce pot căpăta acum o altfel de anvergură. Una europeană. Consiliul Județean Sibiu accesează prin același program aproape 250 de milioane de lei. La acești bani se adaugă 33 de milioane suportați de Aeroportul Internațional Sibiu. E vorba despre 25 la sută din valoarea acordată din fonduri UE și reprezintă cheltuieli neeligibile. Consiliul Județean Bihor va investi prin același POIM 133 de milioane de lei, 30 dintre acestea însemnând cheltuieli neeligibile, ele urmând să fie suportare de către Aeroportul Oradea.
Până în momentul de față, Gabriel Olariu n-a primit sprijinul pe care l-ar fi meritat, deși a demonstrat că are intenții serioase, nu ca speculanții care la un moment dat au practicat agricultura pe aeroport. Pașii importanți pe care i-a făcut la Caransebeș obligă. Îi obligă pe aleșii județeni să dea „permisul de zbor” către alte orizonturi. Asta, în ciuda faptului că există o datorie foarte veche pe care SC Aeroportul Caransebeș o are către Consiliul Județean. O datorie dinainte să ajungă Olariu în companie. „Consiliul Județean are de recuperat de la debitorul SC Aeroportul Caransebeș SA suma de 2,3 milioane lei, validată de o serie de sentințe definitive. Dar… uneori e bine să mergi prea departe, decât să nu mergi suficient de departe”, și-a justificat Romeo Dunca solicitarea către consilierii județeni de a-și exprima acordul pentru modificările necesare înscrierii aeroportului pe lista de investiții POIM.
Despre importanța Aeroportului Banatul Caransebeș a vorbit pentru expressdebanat.ro și primarul Reșiței, Nelu Popa. „Trebuie valorizat! Acolo ar trebui să găsească soluții și Romeo Dunca. Este un domeniu pe care ar trebui să-l cunoască. Are șansa să meargă la Oradea, la Bolojan, să vadă ce s-a făcut acolo. Cred că se pot găsi soluții și la Caransebeș, este un tip, Olariu, care se zbate, dar trebuie ajutat. Consiliul Județean, din păcate, în ultimii 10 ani a tratat aeroportul ca ceva ce ar fi al altcuiva. El ar putea să pună în valoare tot Banatul de Munte. Aeroportul nu trebuie privit ca o bubă, ci ca un diamant care trebuie șlefuit și pus în valoare.”, a spus Popa la Express Live.