Comisiile Senatului au aprobat marți-seara introducerea certificatului verde pentru angajații de la stat. Documentul va fi obligatoriu în toate instituțiile din România.
Dispozițiile privind certificatul verde se aplică autorităților, instituțiilor publice și de interes public, de utilitate publică și celorlalte unități publice, centrale și locale, regiilor autonome, operatorilor economici care își desfășoară activitatea în clădiri de birouri private cu mai mult de 50 de persoane simultan.
Printre domeniile incluse în proiect sunt educația, sănătatea, dar și Parlamentul. Există însă și o excepție: prevederile nu se aplică autorităților și instituțiilor din cadrul autorității judecătorești.
Angajații care nu au certificat verde pot fi suspendați timp de 30 de zile și ulterior pot fi concediați, potrivit proiectului.
Conform primelor informații, proiectul a fost votat de senatorii PNL, UDMR si USR, în timp ce reprezentanții AUR și PSD s-au opus. Următorul pas este introducerea proiectului în plen.