Echipele antreprenorului de pe șantierul variantei de ocolire Timișoara Sud, Tirrena Scavi, au început, în luna septembrie, așternerea stratului de bază de asfalt pe un sector din zona localității Chișoda.
Primul strat de asfalt de pe viitoarea centură de sud a Timișoarei a mai fost așternut, anterior, pe sectoare din zona localităților Utvin și Moșnița Nouă.
„Alte lucrări executate în ultima perioadă pe traseul viitoarei centuri de sud a Timișoarei sunt umpluturi cu pământ, consolidări cu piatră brută, săpături și betonări la șanțurile trapezoidale, diferite lucrări la podețe și pasaje. Stadiul lucrării este de circa 36%.”, a declarat Alina Sabou, purtător de cuvânt al DRDP Timișoara.
Tronsonul va avea o lungime de 25 km și începe la strada Polonă a municipiului Timişoara, DJ 591 spre Cenei, urmează traseul pe direcţia V – S până la intersecţia dintre DJ 593 şi DN 59 spre Moraviţa, unde se va amenaja un nod rutier cu pasaj superior, continuă pe la sud de localitatea Giroc, apoi traseul se desfăşoară pe direcţia S – N, ocolind pe la Est localitatea Rudicica, intersectează DJ 592, ocolind pe la Est Timişoara, în zona localităţilor Moşniţa Nouă şi Moşniţa Veche, traversează canalul Bega la Est de Ghiroda şi se uneşte printr-un nod rutier cu Varianta Ocolitoare Timişoara Nord la km 549+076 pe DN 6.
În ceea ce privește centura de vest a municipiului, autoritățile sunt încă în faza de analiză. Studiul de fezabilitate trebuie predat în prima parte a anului viitor. Din cele 4 variante de posibil traseu, două sunt în analiză. Centura de vest ar urma să aibă circa 14 kilometri. Fostul ministru al Transporturilor Cătălin Drulă a anunțat că vrea ca centura vest să aibă două benzi pe sens, spre deosebire de centura sud, care este construită acum cu o bandă pe sens.
CITEȘTE ȘI: Centura de vest a Timișoarei, la faza de studiu de fezabilitate