Direcția de Urbanism și Poliția Locală sunt cele mai corupte servicii din Primăria Lugoj, conform unui studiu întocmit pentru crearea unei strategii anticorupție la nivel de municipiu.
Sondajul pe care l-a efectuat Primăria Municipiului Lugoj, în cadrul proiectului „Consolidarea capacității analitice a Municipiului Lugoj prin creșterea transparenței, eticii și integrității referitoare la prevenirea corupției”, a fost finalizat.
Conform acestuia, Poliția Locală și Direcția de Urbanism sunt cele mai corupte servicii din cadrul Primăriei Lugoj, ceea ce va duce o serie de concedieri din cadrul funcționarilor.
„Primele două segmente de administrație care sunt văzute ca fiind corupte, de către cetățeni, sunt Direcția de Urbanism și Direcția Poliției Locale Lugoj. Așa cum anunțat deja, la Direcția Poliției Locale vom schimba conducerea și o vom reorganiza integral. Vom achiziționa anul acesta niște dispozitive care le monitorizează activitatea, indiferent că sunt pe jos sau în mașină. La Direcția de Urbanism am constituit deja un birou nou, care se va ocupa de analiza documentelor, începând cu 15 martie. Vechiul birou se va ocupa doar de restanțele pe care le avem, care sunt foarte mari. Noi ne dorim ca, în cinci zile, să primească răspuns orice cerere ajunge la Urbanism. Dar asta, am ajuns la concluzia, că o putem face doar cu o structură nouă. Este imposibil, ca după 20 de ani de activitate, un funcționar să nu fie în stare să scrie un certificat de urbanism”, a declarat primarul Claudiu Buciu.
Vizat de critici a fost și arhitectul-șef, Dinel Mazilu, care însă va mai rămâne pe funcție în acest an.
„Noi le-am dat o șansă fiecăruia, în acest prim an de mandat, dar perioada asta de așa-zisă lună de miere s-a încheiat! Cine nu a înțeles nu va mai rezista aici. Nu este ușor să lași pe cineva pe drumuri, dar dacă cineva e competent, aveam toată deschiderea să rămână aici, chiar dacă în anumite privințe nu era de acord cu mine. Pentru că noi, echipa care am venit la Primărie nu deținem adevărul absolut și nici nu avem cunoștințe totale, cu privire la administrația publică. Cine va pleca o va face meritat”, a mai spus primarul Lugojului.
Vizați de concedieri sunt și angajații Casei de Cultură a Municipiului și a Școlii Populare de Arte, care se vor desființa și vor fi reorganizate în cadrul viitoarei Direcții de Cultură din cadrul Primăriei Lugoj. Deciziile de eliberare din funcție a celor vizați vor fi luate după votarea noii organigrame, cel mai probabil în ședința ordinară a Consiliului local din luna martie.