Dezvoltarea infrastructurii din Timiș avansează cu viteza melcului! Cătălin Drulă reproșează implicarea insuficientă a Ministerului Transporturilor și spune că l-a așteptat pe Lucian Bode la Timișoara să vină cu soluții, nu doar pentru campania electorală.
Lotul 2 de pe autostrada Lugoj-Deva se află în stare de suspendare din cauza comunicării CNAIR, spune Cătălin Drulă. Constructorii au înaintat o serie de întrebări cu privire la documentație, dar nu s-au făcut progrese din august 2019. Lotul ar trebui să completeze cei nouă kilometri care lipsesc pentru a conecta Nădlacul și Sibiul. „Licitația lansată în iulie 2019 era suspendată când domnul Bode a preluat mandatul, din august 2019. Era suspendată în așteptarea unor răspunsuri pe care compania din subordinea domnului Bode, CNAIR, trebuia să le dea constructorilor la diverse întrebări de clarificare a documentației. Au trecut opt luni de când domnul Bode e ministru, răspunsurile nu au venit și licitația este tot suspendată. Nu numai că suntem departe de a semna contractul, dar nici măcar ofertele nu sunt depuse la această licitație pentru că este într-o stare care se numește «suspendată»”, a declarat deputatul.
Nici Centura Sud a Timișoarei nu stă mai bine. CNAIR a raportat un progres de 2%, în timp ce o lucrare similară ar fi trebuit să înregistreze 20% în același interval de timp. Cătălin Drulă spune că problemele principale cu care se confruntă dezvoltatorii sunt relocarea anumitor utilități și situația de la Drumul Boilor. „Progresul fizic de pe acest contract este destul de dezamăgitor. Noi am spus vineri că este 2%, CNAIR a raportat tot 2% oficial vineri, șefa de proiect a spus că este 3.5%. În tot cazul, și dacă e 2%, și dacă e 3.5%, având în vedere că lucrările au început pe 25 martie este puțin pentru că în acest ritm timpul contractual de 24 de luni până la finalizare nu pare să poată fi respectat. La centura Bacăului, după trei luni și jumătate, progresul era 20-25%. La Pitești-Sibiu, lotul 1, s-a început în aceeași perioadă și progresul fizic este de 13%. Se lucrează încet, sunt multe blocaje pe care ministerul nu le-a rezolvat în ceea ce privește partea de relocare de utilități, sunt niște linii de înaltă tensiune și cel mai grav punct de pe acest traseu este la Drumul Boilor, unde a fost domnul Robu. Acum un an, spunea că vom avea drumul în prima parte din 2020. Nu este nici pe de parte gata. A fost acolo împreună cu ministrul să spună că își asumă acel sens giratoriu dar să vedem cum e cu finanțarea. Asta riscă să fie un mare punct de blocaj pentru că nu prea se poate ca Primăria se execute o lucrare pe terenul altui UAT, și cu finanțarea derulată pe CNAIR. Schimbarea soluției pentru intersecție nu mai încape în valoarea de contract pentru că au fost suficiente schimbări. Asta spuneam în 2017, avertizam că oprind procesul care fusese pornit de Guvernul tehnocrat de revizuire a documentației, care ar fi însemnat ca toate aceste avize să fie obținute din nou, să vezi exact ce își doresc primăriile de pe traseu, să actualizezi proiectul și să fie patru benzi, a fost oprit în aprilie pentru ca până în 2020 să fie gata proiectul”, a explicat useristul.
Deputatul USR a concluzionat că vizita ministrului Lucian Bode a fost făcută doar din motive electorale, fără intenția de a venit cu soluții la problemele infrastructurii din Timiș. „Ministrul a făcut o vizită pur electorală. Eu m-aș fi bucurat ca vizita să fie însoțită de măsuri concrete, de deblocarea unor probleme, de suspendarea licitației de pe SEAP, de lucruri care să ducă aceste proiecte mai aproape de realizare. Declarațiile într-o conferință de presă și deplasarea cu domnul încurcă-lume Robu pe traseu nu aduc proiectele mai aproape de realizare”, a încheiat Cătălin Drulă.