Oricine locuiește sau tranzitează Timișoara știe că trebuie să se înarmeze cu răbdare și să își planifice din timp un drum, deoarece traficul din oraș este destul de problematic, iar transportul ce nu implică mașina proprie poate fi, de asemenea, complicat. În acest moment, Aeroportul Internațional „Traian Vuia” Timișoara nu are o legătură tocmai perfectă cu Gara de Nord, dar acest lucru ar putea să se schimbe în viitor.
Conducerea Aeroportului are o idee ambițioasă, legată de apariția unei gări în zonă, pe teritoriul comunei periurbane Ghiroda. În acest moment se lucrează la noul terminal de Sosiri Curse Externe, o investiție cu termen de finalizare 31 martie 2020. Ambițiile celor de la Aeroport nu se opresc însă aici. „Noi nu ne vom opri doar la terminalul de sosiri, la cel de plecări, la dotări, la pompieri sau la experimente de securitate. Noi ne dorim poate și la mai multe, poate o gară. Nu am renunțat la acea logistică de care tot vorbim, e complicat, dar o unitate economică de anvergura aeroportului care nu își face un plan pe termen lung, nu poate să reziste.”, a declarat Marian Mocan, președintele Consiliului de Administrație al Aeroportului Internațional „Traian Vuia”.
În prezent, legătura dintre aeroport și Gara de Nord, principala gară a Timișoarei, este fie cu mașina (proprie, taxi sau închiriată), fie cu linia Express 4 a Societății de Transport Public Timișoara. Cursele sunt însă rare, iar de multe ori,pasagerii au de așteptat și o oră pentru un autobuz. Astfel, se ajunge la situația deloc confortabilă de a zbura într-o oră din București la Timișoara și de a mai aștepta o oră după autobuz!
Fizic, cea mai apropiată gară timișoreană de aeroport este Gara de Est. În cartierul Fabric însă mai opresc foarte puține trenuri, majoritatea fiind personale care ajung în satele din județ.