Castele, cetăți și biserici din Banat, incluse în rutele turistice promovate în „România atractivă”

biserica capat 3
casinoherculane by sungarden

Bisericile de lemn, gastronomia și gospodăriile tradiționale din Timiș vor fi promovate de autoritățile centrale la nivel internațional. Patru obiective din județ vor beneficia de amplul proces de promovare pus la punct de Ministerul Investițiilor, în cadrul programului „România atractivă”. La nivelul țării sunt peste 300 de obiective incluse în 12 rute turistice sau culturale tematice. Toate aceste rute vor fi marcate și semnalizate, iar pentru obiective vor fi realizate materiale video, ghiduri audio sau filme 3D – realitate virtuală de prezentare.

Una dintre cele mai cunoscute destinații din Timiș, Margina cu micul dejun și brunch-urile specifice – va beneficia de promovare suplimentară în cadrul programului „România atractivă”. Produsul turistic este inclus în traseul gastronomiei tradiționale românești. Proiectul a prins viață în aprilie 2017, cu scopul de a-i promova pe producătorii locali.

mic dejun margina 1

„Promovarea ne va ajuta foarte mult, chiar dacă produsul este cunoscut, pentru găsirea unor noi fermieri care să își promoveze și ei produsele. Încercăm să creăm o concurență loială, corectă, în așa fel încât prețurile să rămână bune și pentru cei care le pregătesc, și pentru cei care le cumpără. (…) Produsele noastre sunt atractive pentru turiști pentru că sunt proaspete, din gospodării, ecologice. Chiar dacă prețurile nu sunt la nivelul ăsta, produsele sunt mai toate ecologice. Oamenii când simt gustul ăsta bun, întotdeauna îl apreciază foarte mult.”, a declarat Ionel Costa, primarul comunei Margina.

 

În ruta bisericilor de lemn, din Timiș se regăsește „Adormirea Maicii Domnului” din Căpăt. Lăcașul de cult monument istoric datează din 1778 și a fost construit pe bârne de stejar. Acoperișul este piramidal și are învelitoarea de șindrilă, la fel ca întreaga biserică. Bolta naosului, iconostasul și pereții altarului au fost acoperiți cu pictură care este acum deteriorată aproape în totalitate. În urmă cu câțiva ani, Muzeul Țăranului Român a vrut să cumpere acest lăcaș, dar localnicii au refuzat. Vechea biserică de lemn se află acum în plină reabilitare prin programul Timbrul Monumentelor Istorice, implementat de echipa Biserici Înlemnite pentru Parohia Căpăt.

biserica capat 1

 

publicitate ziar expresb 1000x100 pizzeria Dimitrios 1000x100

„Sperăm că vor veni mulți turiști. Pot să vă spun că e în plină reabilitare, e prinsă într-un proiect de care se ocupă mitropolia. A fost într-o stare avansată de degradare, acum se muncește la ea. Mă bucur enorm și sper să o aducă la valoarea ei inițială.”, a declarat Nicolae Negru, primarul comunei Racovița.

Din Timișoara, singurul obiectiv inclus în rutele promovate de MIPE, prin PNRR, este Castelul Huniade, închis de 16 ani, pe care însă CJ Timiș vrea să îl deschidă, parțial, în anul titlului Capitalei Europene a Culturii. Alin Nica spune că inclusiv reabilitarea se va face cu bani prin PNRR, Programul România-Ungaria și un credit pe care îl va contracta administrația județeană.

castelul huniade 10884

Foto: merg.in

„Chiar de anul viitor dorim să deschidem o parte din castel publicului. Deja am alocat bani din buget pentru lucrările de amenajare a Sălii de Marmură din cadrul Castelului Huniade, unde vom organiza câteva evenimente artistice și culturale în cadrul Capitalei Europene a Culturii, anul viitor. De asemenea, intenționăm să deschidem și curtea castelului tot pentru câteva evenimente culturale pentru anul viitor, în a doua jumătate a anului.”, a declarat Alin Nica, președintele CJ Timiș.

Tot în cadrul programului „România atractivă”, 8 gospodării din Bogda intră pe ruta satelor cu arhitectură tradițională. Iar din județul Caraș-Severin, două obiective au fost incluse pe ruta castrelor romane și pe ruta cetăților. Este vorba despre Castrul roman Tibiscum din Caransebeș, respectiv Cetatea medievală de la Mehadia, punct „Dealul Grad”.

La nivel național, în cele 12 rute turistice și culturale au fost cuprinse peste 300 de obiective. Fiecare rută beneficiază de o strategie de promovare atât în mediul online cât și fizic, o aplicație pentru telefon și realitate virtuală.

1000x100 untitled design set 970x90 px
/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/