Odată cu mercurul din termometre a început să crească și temperatura excesivă din mijloacele de transport gestionate de Ro-a Tir. Gradul de nervozitate al reșițenilor clocotește și el, pe bună dreptate, în saunele pe roți folosite pe post de autobuze la nivel de municipiu.
Problema nu este una izolată, pentru că încă din 2011, atunci când s-a decis înlocuirea tramvaielor cu autobuzele gestionate de societatea Ro-a Tir, fiecare vară devine un coșmar pentru reșițeni. Asta, cu toate că fiecare mijloc de transport este dotat cu aparate de climatizare, care fie nu funcționează, fie sunt oprite intenționat pentru a reduce din cheltuieli. Având în vedere condițiile inumane din autobuzele reșițene, taxa de transport de doi lei pentru fiecare călătorie este nejustificată și îi intrigă pe cei mai mulți dintre călători.
Contactați săptămâna trecută de redactorii Express de Banat, reprezentanții firmei de transport au susținut sus și tare că sistemele de climatizare sunt perfect funcționale. Mai mult decât atât, aceștia invocau că de vină pentru disconfortul și aerul irespirabil pe care reșițenii trebuie să îl suporte sunt distanțele mult prea mici dintre stații și căldura mult prea mare din lunile de vară.
Autoritățile locale din municipiu au fost și ele puse la curent, ca în fiecare vară de altfel, cu privire la canicula care-i face pe cetățeni să pice din picioare. Sătui să dea explicaţii în locul firmei de transport, oficialii reșițeni au promis că vor demara o serie de controale la nivelul autobuzelor din oraș și că vor lua măsuri drastice acolo unde se impun.
Mersul pe jos face piciorul frumos!
Şi s-au ţinut de cuvânt. S-au mobilizat în cel mai scurt timp posibil pentru a verifica neregulile semnalate cu privire la cutiile îmbâcsite puse în circulație de Ro-a Tir, dar scuzele aberante prezentate de directorul societăţii, Ionela Kovacs, par să-i fi convins şi pe ei. Venind în completarea scuzelor referitoare la stațiile mult prea dese și temperaturile mult prea ridicate de afară, reprezentanții municipalității le recomandă cetățenilor să evite să mai circule cu autobuzele în orele de vârf, de parcă ar exista cineva care adoră să se înghesuie la peste 35 de grade. Astfel, chiar dacă trăiesc într-un oraș european, dotat cu autobuze care dispun de sisteme de climatizare, reșițenii trebuie să se familiarizeze cu mersul pe jos. Asta, dacă vor să evite orice risc de sufocare în mijloacele de transport puse la dispoziție.
„Precizăm că temperaturile caniculare constituie factori perturbatori pentru buna desfăşurare a activităţii de transport în condiţii normale, situaţie în care se recomandă evitarea, pe cât posibil, a transportului în comun în intervalele de vârf ale traficului și în orele amiezii când temperaturile pot fi extreme”, au transmis autorităţile locale.
CITEȘTE ȘI: REȘIȚENII LEȘINĂ ÎN AUTOBUZE
Cât despre staţiile de autobuz mult prea dese despre care vorbea directorul Ionela Kovacs, poate nu ar fi rău să fie rărite, la distanţe similare gărilor CFR. Probabil că dacă ar fi câte una la Renk, Nera şi Stavila, temperatura din autobuze nu ar mai depăşi numărul gradelor dintr-o saună. Şi ar mai fi ceva. Dacă o călătorie costă la fel ca în marile oraşe, oare nu ar trebui să fie oferite şi condiţii asemănătoare?! Sau doar la Reşiţa opreşte autobuzul atât de des?!
CITEȘTE ȘI: SE CAUTĂ BANI PENTRU TRAMVAIE ȘI TROLEE