Camioanele scoase din oraș! Fără trafic greu în zona centrală a Lugojului

centru lugoj (2)
STPT job 1000x200

Regulamentul privind regimul de trafic greu în municipiu va intra în zilele următoare în dezbatere publică. Anunțul a fost făcut de primarul Claudiu Buciu, care a mai spus că administrația locală a demarat acum șase luni procedura de întocmire a acestuia, după consultări cu marii investitori din oraș și cu alte entități economice, care au activități în regim de trafic greu.

S-au stabilit necesitățile în scopul trasării unor rute pe care se poate desfășura această activitate de trafic greu. Definitivarea tipurilor de rute este foarte importantă pentru oraș, având în vedere starea rețelelor de apă și canalizare. În urma consultărilor cu utilizatorii de trafic greu, s-au stabilit câteva trasee principale pe care acest tip de trafic se va mai putea desfășura, cu acoperirea maximă a zonelor de interes. De exemplu, spre Buziaș, dacă un transportator (trafic greu) intră pe centura municipiului Lugoj și vine dinspre giratoriul de la Coșteiu, poate intra pe strada Timișoarei până la intersecția cu 20 Decembrie, adică până la Universitate, apoi face dreapta pe Koloman Wallisch, str. Bucegi, Nicolae Titulescu, pasaj și apoi strada Buziașului. Spre Reșița!

Dacă intră pe centura ocolitoare a municipiului Lugoj dinspre giratoriul de pe strada Caransebeșului, poate merge fie pe Aleea Țesătorilor și apoi pe Aleea Oloșagului sau doar înainte pe strada Caransebeșului, până la intersecția cu str. Banatului și apoi pe strada Bocșei, pentru a ieși spre Reșița.

„Pe cât am putut, am încercat să evităm zonele centrale, unde avem rețelele de apă-canal cele mai afectate. Orice altă posibilitate de circulație pentru traficul greu nu va mai exista”, a precizat șeful executivului lugojean. Au fost stabilite și o serie de zone cu restricție de trafic. Astfel, a fost delimitată o zonă centrală, unde va fi restricționată circulația autovehiculelor și utilajelor cu masa totală autorizată mai mare de 3,5 tone. Această zonă centrală este limitată de străzile Bucegi (de la semafoare), Cuza Vodă, Episcop Dr. Ioan Bălan, Memorandului, Plopilor, George Coșbuc, Morilor, Ștefan cel Mare, V.V. Delamarina (parțial), Narciselor, 13 Decembrie, Valentin Rosada și Piața Victoriei.

A doua zonă de restricționare privește doar autovehiculele cu masa autorizată mai mare de 7,5 tone. Ea va fi delimitată de străzile Timișoarei (de la intersecția cu str. Crișan), Crișan, Cloșca, 13 Decembrie, Făgetului, Dimitrie Cantemir, Aurel Vlaicu, Caraiman, Timotei Popovici, Caransebeșului, Griviței, Ghiocelului, Ceferiștilor, Petru Maior, Bega, Viorelelor.

„Dintre operatorii economici potențial interesați de această reglementare, nu toți au răspuns. Mai au timp în perioada de publicitate să facă solicitări sau să aducă îmbunătățiri la acest regulament”, a precizat edilul-șef.

Tot el a făcut un anunț important pentru societățile care necesită astfel de mijloace de transport la sediile lor: „noi am gândit crearea zonei industriale de lângă Centrul logistic Lidl, pe strada Timișoarei, unde s-au finalizat documentațiile de intabulare și urmează doar dezmembrarea parcelelor solicitate, pentru relocarea acolo a activităților improprii a fi desfășurate în zona centrală. Nu vom mai avea depozite de materiale de construcții în centru. Le mutăm în afara orașului și le oferim terenuri acolo pentru relocarea activității”.

Cu alte cuvinte, transportul de saci de ciment și materiale de construcții nu va mai traversa zona centrală.

Brantner 1000x100px Muzeul TM
/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/