Ministrul Transporturilor se grăbește să semneze contract după contract pentru modernizarea infrastructurii feroviare din Banat, dar și legătura pe șine cu capitala!
Sorin Grindeanu profită la maximum de faptul că Uniunea Europeană alocă sume importante pentru transportul feroviar și încearcă să mai șteargă astfel din urmele nepăsării lăsate în urmă pe calea ferată de foștii miniștri ai Transporturilor și de directorii CFR în ultimele trei decenii. Urme care astăzi înseamnă căi ferate și poduri cu risc major, trenuri ruginite și de demult, care se mișcă încet și nu ajung niciodată la timp, gări insalubre. „De vreo 25 de ani nu s-a cumpărat în România nici măcar o garnitură de tren nou. Nimic! După Revoluție, pe zona feroviară nu s-a investit atât cât trebuie! Știm acum politicile Comisiei Europene, Uniunii Europene axate pe transport verde. Pe viitor, sumele care vor veni pe zona feroviară vor fi mult mai mari decât pe zona rutieră, zona feroviară fiind considerată transport verde. Anul acesta este pentru prima dată când s-au cumpărat primele zeci de garnituri de tren noi în România. Au început licitațiile, una dintre ele s-a și finalizat. Acesta e un lucru care va trebui să continue!”, a spus Grindeanu.
Odată cu înnoirea garniturilor de tren din depou se investește serios și în infrastructura feroviară, anunță ministrul Transporturilor. În acest sens a dat exemplul unui nou contract semnat săptămâna trecută de CFR pe PNRR pentru linia ferată Timișoara – Arad. „Proiectul în ansamblu este pe traseul Caransebeș – Arad, sunt 4 loturi, pe 3 dintre ele s-a finalizat licitația, urmând ca în săptămânile viitoare să se finalizeze lotul 1, Caransebeș – Lugoj. E ultimul rămas conform procedurilor de licitație. Aceste investiții nu înseamnă doar modernizările legate de linii de cale ferată, ci și gările și absolut tot ceea ce ține de infrastructură. În urmă cu 3 săptămâni am semnat contractul pentru lotul de pe Timișoara, în valoare de vreo 300 de milioane de euro, care traversează orașul de la Est la Vest. Nu implică doar modernizările pe infrastructura feroviară, ci și lucrări pe infrastructura orașului în sine, sunt pasaje peste toate căile ferate și sunt lucruri care au un impact major asupra tuturor localităților traversate de aceste noi investiții. Va fi scos la licitație în perioada următoare Caransebeș – Craiova, pentru că modernizarea trebuie să continue în jos, spre București!”, a detaliat Sorin Grindeanu.
Tot ministrul a explicat că linia ferată Caransebeș – Craiova este deja prinsă în viitorul program operațional de transport. Cu alte cuvinte, are finanțare!