Căldură mare. La volan pe caniculă!

casinoherculane by sungarden alv bannerexpressbanat resita 1000x100px ian24

Dacă pietonii se pot răcori în cele două puncte anticaniculă din oraș, nu la fel de norocoși sunt șoferii care trebuie să se confrunte nu doar cu traficul ci și cu temperaturile de peste 40 de grade.

Chiar dacă majoritatea mașinilor ce străbat străzile orașului sunt dotate cu aer condiționat, acesta nu poate să facă față la o simplă plimbăreală de dute-vino. Tocmai de aceea, șoferii sunt avertizați atât de poliția județeană cât și de psihologi de efectele negative asupra organismului din cauza temperaturilor ridicate.

Astfel, poliția rutieră avertizează toți șoferii prinși în trafic în aceste zile de cod portocaliu că temperaturile extrem de ridicate afectează reflexele omului și îi induce o stare de oboseală. Sfatul poliției este ca șoferul să fie de două ori mai atent atât la drum, cât și la starea de sănătate: „Poliţiştii rutieri îi sfătuiesc pe cei de la volan ca atunci când se deplasează pe distanţe mari, la primele semne de oboseală să oprească autovehiculul într-un loc sigur (parcare, de regulă), să se odihnească şi să continue călătoria doar după refacerea completă a capacităţii de conducere”, explică Ancuța Cărbunaru, purtătorul de cuvânt IPJ Caraș-Severin.

De asemenea, mai adaugă Ancuța Cărbunaru, trebuie păstrată o distanță mai mare între vehicule, deoarece carosabilul încins nu are aceeași aderență la frânarea bruscă.

Părerea psihologului:

Canicula afectează organismul uman atât din punct de vedere fiziologic cât și psihologic. Temperaturile ridicate pot provoca stări de oboseală accentuată, amețeli, scăderea capacității de concentrare dar și scăderea reflexelor. Dacă acestea influențează negativ capacitatea de concentrare la locul de muncă, cu atât mai serioasă devine problema conducerii autoturismelor pe drumurile publice.

promovare banner maxagro Muzeul TM

Este necesară sporirea atenției asupra stărilor resimțite, și evitarea conducerii autoturismului dacă apare senzația de lipsă de vlagă și imposibilitatea concentrării atenției. Un alt factor important în dezechilibrul organismului  de care trebuie să ținem cont în această perioadă, este trecerea bruscă de la temperaturile reduse din încăperile climatizate, inclusiv autoturism, la temperaturile ridicate din atmosferă‘‘, declară psihologul reșițean Oana Erena.

 Ce spun șoferii:

Sunt mai irascibilă când mi-e cald și conduc, nu am răbdare și mă grăbesc”, explică o șoferiță reșițeancă.

Alți șoferi însă, deși nu le face mare plăcere, preferă totuși să circule pe caniculă: „E cumplit, pentru că nu s-a răcorit încă în mașină, dar din punctul meu de vedere e mult mai bine pe caniculă decât pe gheață sau pe ploaie torențială‘‘, povestește o altă șoferiță.

E cald și afară și în mașină, dar astea sunt condițiile, trebuie să facem față. Lumea pare mai nervoasă la volan în trafic când sunt 40 de grade afară, dar asta este.”, explică un taximetrist.

1000x100 (2) STPT job 1000x200
/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/