Primăria Timișoara a scos la licitație nouă spații pentru amplasarea de chioșcuri și tonete moderne, în care se vor putea vinde ziare, reviste, dar și produse alimentare ambalate și suveniruri.
În curând, pe străzile Timișoarei vor putea fi văzute chioșcuri și tonete moderne, din care se vor putea cumpăra ziare, reviste, precum și produse culturale sau de promovare a orașului. Primăria anunță că lansează licitația publică deschisă, cu strigare, pentru nouă amplasamente.
„După o perioadă de 10 ani, în care domeniul public a fost ocupat de gherete ilegale, unele dintre ele fiind între timp închise și abandonate de către proprietari, locul acestora va fi luat de chioșcuri și tonete moderne, realizate după un model unitar”, a informat Primăria Timișoara.
Dintre cele nouă amplasamente scoase la licitație, trei sunt pentru chioșcuri, suprafața alocată fiind de 12 mp/chioșc, iar celelalte șase pentru tonete, având alocată o suprafață mai mică, de 6 mp/tonetă. Tonetele sunt destinate comercializării de materiale de presă, cărți, reviste. Chioșcurile au o utilizare mai largă, fiind permisă comercializarea produselor alimentare ambalate (e.g. ciocolată, biscuiți, apă, gumă de mestecat etc.) și nealimentare de mici dimensiuni, cărți, reviste, ziare, produse artizanale, suveniruri cu caracter de promovare turistică, articole create de artiști plastici.
Locațiile scoase la licitație pentru amplasarea noilor modele de chioșcuri sunt următoarele: Piața Mărăști, Piața Libertății și Bd. Revoluției 1989.
Locațiile scoase la licitație pentru amplasarea noilor modele de tonete sunt următoarele: Piața Bălcescu – str. Ciprian Porumbescu nr. 2; Aleea F.C. Ripensia/ str. 1 Decembrie 1918 (Sala Olimpia – CRAFT); Calea Dorobanților/Str. Simion Bărnuțiu; Spitalul Militar, str.Gh. Dima; Calea Bogdăneștilor/ Bulevardul Cetății (Balta Verde); Str. Cloșca (Piața Avram Iancu).
Tonetele și chioșcurile vor fi licitate pentru o perioadă de închiriere de cinci ani.
„Licitația este deschisă, cu strigare, și va avea loc în data de 10 august, la ora 10.00, la sediul Municipiului Timișoara, în Sala de Licitații. Pot participa persoane juridice, persoane fizice autorizate, asociații familiale și întreprinderi individuale. Documentele licitației (Hotărârea de Consiliu Local, Anexa cu modelele agreate, caietul de sarcini, fișa de date, formularele necesare și contractul cadru) pot fi obținute, contra cost, până la data de 31 iulie, de la sediul Primăriei – Compartimentul Spații cu Altă Destinație, cam. 228. Programul este de luni până joi, între orele 09.00 – 10.00 și 13.00 – 16.00, respectiv vinerea, între orele 09.00 – 10.00. Data limită pentru solicitarea eventualelor clarificări este 1 august. Documentele de participare, împreună cu actele ce atestă achitarea garanției și a taxei de participare, se înregistrează în plic închis, la sediul Primăriei, camera 12 (ghișeele 10 sau 11), până la data de 9 august, ora 16.00. Menționăm că plicurile înregistrate după expirarea datei și orei limită de depunere se vor returna nedeschise”, a detaliat Primăria Timișoara.