Ideea de a folosi clădirea fostului bazar din piață ca hală de adăpostire a autobuzelor electrice, evitând astfel cheltuielile de proiectare și construcție a unui depou, are cel puțin patru motive pentru care nu este viabilă. Cea mai importantă se leagă de spațiul existent.
„În primul rând, este vorba despre dimensiunile celor nouă vehicule. Perimetrul halei este insuficient ca spațiu. Autobuzele electrice au 12 metri lungime și aproape trei metri înălțime. Nu știu cum își imaginează cineva că ar intra acolo. În al doilea rând, așa cum am mai anunțat, bazarul nu este autorizabil ISU, de fapt, nu este autorizat pentru nicio activitate. Noi nu am mai lăsat oamenii să vândă acolo pentru că ne-am gândit, Doamne ferește, dacă are loc un incendiu, cine răspunde pentru viețile alea? În al treilea rând, să presupunem că amplasăm garajul pentru autobuzele electrice la bazar. Autobuzele trebuie asigurate, dar ne vor întreba: unde le țineți? Dacă spunem că le ținem într-un spațiu neautorizat ISU, răspunsul va fi că, în aceste condiții, nu pot fi asigurate. Dacă se întâmplă un dezastru, n-o să ne plătească nimeni asigurarea pe ele, mai bine le ținem în aer liber! Nu în ultimul rând, pe sub hala respectivă trece o magistrală de canalizare. Toți oamenii de pe acea stradă nu se pot conecta la magistrală din cauza acelei clădiri”, ne-a declarat primarul Claudiu Buciu.
În aceste condiții, hala va fi demolată pentru a face loc liber pentru noi parcări, absolut necesare în acea zonă aglomerată. „În contract se prevede că aceste vehicule de transport în comun vor veni împreună cu stațiile de încărcare electrice. Suntem într-un schimb de informații tehnice cu această firmă, pentru a vedea care sunt condițiile de amplasare ale acestor stații în vederea constituirii caietului de sarcini pentru proiectarea depoului”, adaugă edilul-șef.
Garajul celor nouă autobuze electrice va fi amplasat tot în spațiul fostului Liceu de Mecanici Agricoli de pe strada Buziașului, conform alegerii inițiale. De la buget au fost alocați 585.000 de lei pentru studiul de fezabilitate, proiect tehnic și autorizație de construcție. Urmează în scurt timp licitația. Termenul de proiectare, inclusiv SF-ul, este în jur de șase luni.