Cinci ani, de atât a avut nevoie un reşiţean cu iniţiativă să-şi transforme ideea în realitate şi să pună pe picioare o afacere care de săptămâna aceasta a început să producă. Noua spălătorie auto apărută în Reşiţa este un exemplu de bună practică în accesarea fondurilor europene.
În mediul privat sunt firme care reuşesc, cu perseverenţă şi seriozitate, să valorifice oportunitatea oferită de Uniunea Europeană prin Programul Operaţional Regional de a obţine banii necesari dezvoltării unei afaceri. Parcursul de la idee la afacere în plină dezvoltare este însă unul anevoios. Orice om tentat să pornească într-o astfel de ,,aventură” trebuie să se pregătească pentru o muncă de titan, răbdare şi piedici birocratice deloc uşor de depăşit. O mică firmă privată din Reşiţa a accesat bani europeni pentru o spălătorie auto performantă, dotată şi cu un service pentru roţi. Valoarea totală a proiectului este de uşor peste 690.270 de lei, din care aproape 548.000 sunt fonduri nerambursabile.
,,Am pornit la drum cu un elan mare. Avem încă elanul şi continuăm în a face servicii de spălare şi vulcanizare de calitate cu succes şi putem îndruma şi alţi viitori beneficiari ai unor astfel de proiecte. Să aibă încredere deplină în ideea pe care o au, să ceară părerea unui consultant şi să înceapă documentarea şi implementarea unui astfel de proiect“, a spus astăzi reşiţeanul Valentin Marin, cu prilejul deschiderii oficiale a spălătoriei. A durat mult până a fost strânsă şi depusă documentaţia, până a venit răspunsul pozitiv privind finanţarea proiectului, iar apoi până a început contrucţia şi au fost achiziţionate echipamentele. Dacă afacerea era în stadiul de idee în 2009 şi grămada de documente de astăzi era atunci abia la primele foi, în 2010 s-a depus proiectul la ADR Vest, în 2012 s-a semnat contractul de finanţare, iar abia alţi doi ani mai târziu, în 2014, investiţia se deschide la Reşiţa pentru a oferi clienţilor din Reşiţa servicii europene. Problemele din accesarea banilor pe un astfel de proiect vin de la nivel naţional, nu local sau regional, a subliniat Valentin Marin. Un exemplu oferit presei a arătat că din cauza timpului lung de analiză a solicitării de finanţare, trecând doi ani de la data scrierii proiectului până la data semnării contractului, o parte din costurile derivate nu mai erau de actualitate. Aceste sincope au obligat firma privată să acopere diferenţa rezultată.
Proaspăt demarata afacere a creat cinci locuri noi de muncă, într-o primă fază, urmând ca, în timp, numărul angajaţilor să crească, asigură Valentin Marin. Într-un spaţiu care era înainte de începerea lucrărilor acoperit cu grămezi de pământ, moloz şi bălării, acum a fost construită o hală modernă de 400 mp, dotată cu echipamente noi, de ultimă generaţie, care oferă din vara aceasta servicii profesionale de curăţare interioară şi exterioară a autovehiculelor.
Clienţii pe care îi vizează reşiţeanul nu sunt exclusivişti, dar sunt oameni care caută la prestator calitatea şi seriozitatea, preţul serviciilor nefiind unul mult diferit de cel al concurenţei din municipiu.
[slickr-flickr search=”sets” set=”72157646012668780″]