Comisia de la Autoritatea Aeriană Civilă Română se va afla, în prima săptămână din luna octombrie, pe Aeroportul Caransebeș, în vederea autorizării ca aeroport de aviație generală pentru avioane de până la 20 de tone.
Documentația care a trebuit întocmită a fost una stufoasă, însă esențială pentru autorizare, spune omul de afaceri Gabriel Olariu, cel care deține în prezent 76% din acțiunile SC Aeroportul SA Caransebeș.
„A trebuit să facem două studii pe care nu le-a făcut nimeni până acum. Toată lumea și-a dat cu părerea că e o pistă grozavă, că are un metru grosime, că o să aterizeze un Hercules, dar nimeni nu a făcut un studiu, pentru că într-adevăr este foarte costisitor și trebuia făcut de o firmă specializată. Am plătit studiul, l-am realizat cu o firmă de la București și a rezultat că pe pista de la Aeroportul Caransebeș, așa cum este ea și cu puține îmbunătățiri la care noi deja lucrăm pot ateriza avioane până la 20 de tone. Vorbim de avioane de mici dimensiuni și medii, pentru că un avion care ar aduce 50 de pasageri s-ar încadra, deci fostele ATR-uri care veneau la Caransebeș pe vremea când Tarom opera zboruri la Caransebeș erau calificate și autorizate să aterizeze”, ne-a menționat Gabriel Olariu.
Omul de afaceri spune că are în vedere aterizarea oricărui tip de avion pe aeroport, în condițiile stipulate în autorizare.
„Avioane de pasageri, avioane de marfă și avioane militare, pentru că aeroportul din Caransebeș este într-o zonă foarte importantă pentru țara noastră și trebuie să fie pus la dispoziția tuturor actorilor care au nevoie să aterizeze. Chiar în politica Uniunii Europene vorbim despre mobilitate militară”, a mai specificat Gabriel Olariu.
În viitorul buget al Uniunii Europene 2020-2027 există capitol special pentru cheltuieli de mobilitate militară. Aeroportul Caransebeș trebuie să devină un obiectiv și pe lista aeroporturilor din România și urmează accesarea de fonduri europene pentru modernizarea aeroportului la pistă, platformă, hangare și aerogară.