Avantajele îmbrăcatului lejer la birou

Vinerea casual este o tradiție onorată de timp. O dată pe săptămână, ocazia de a vă îmbrăca mai lejer a fost re-însușită în multe fațete diferite, cum ar fi diferite feluri de blugi de damă sau o cămașă cu mânecă scurtă pentru bărbați, și multe grupuri caritabile își organizează strângerile de fonduri vineri, pentru a se potrivi cu ziua obișnuită a îmbrăcămintei lejere la birou.

Atâta timp cât au existat birouri corporative, îmbrăcămintea formală de afaceri a dominat ca ținuta acceptabilă de purtat la locul de muncă. Cu toate acestea, acest lucru pare să se schimbe, deoarece tot mai multe locuri de muncă optează pentru un cod vestimentar mai relaxat.

Avantajele acestei politici sunt diverse și nu toate sunt la fel de evidente pe cât ați crede. Deci, mai jos sunt patru motive pentru care angajatorii ar trebui să renunțe la costum și cravată și să se uite la un cod vestimentar mai flexibil – și de ce angajații ar trebui să pună un accent puternic pe o politică vestimentară obișnuită atunci când decid la care firmă să se alăture.

Nenumărate articole online proclamă alegerea corectă a îmbrăcămintei pentru o vineri mai casual, inclusiv Oprah. Dar funcționează vinerea casual? Care sunt beneficiile pentru o astfel de abatere de la normă? Mai jos sunt motivele pentru care angajații dvs. se pot îmbrăca mai puțin formal o dată pe săptămână.

Este o schimbare de ritm distractivă

Orice lucru care promovează o pauză de la monotonia zilei obișnuite de lucru poate ajuta angajații să se simtă mai apropiați de munca lor și mai motivați pentru a atinge succesul în spațiul de lucru. Chiar și ceva atât de simplu ca muzica la birou poate îmbunătăți dramatic productivitatea și eficiența. Așa că lăsați angajații să se distreze. Puteți institui chiar teme în care angajații vin îmbrăcați în culorile sport preferate sau șosete nebune sau orice v-ați dori să faceți. Fiți creativi cu această zi! Desigur, așa cum spune Oprah însăși, pot exista unele alegeri de îmbrăcăminte casual nepotrivite, deci asigurați-vă o politică clară pentru codurile de îmbrăcăminte obișnuite de vineri, pentru a evita situațiile inconfortabile.

Promovarea spiritului de echipă

Îmbrăcămintea mai casual poate promova o atmosferă mai abordabilă și, prin urmare, este posibil să constatați că colaborarea interpersonală este întărită de o tradiție de îmbrăcăminte casual de vineri. În general, cu îmbrăcăminte casual, va exista o stratificare mai redusă a rolurilor de muncă, iar angajații se vor simți mai puțin identificați de garderobele și statutul lor, și mai mult de contribuțiile lor. Cu mai multă comunicare, relațiile sociale vor fi, de asemenea, consolidate și, în cele din urmă, echipele dvs. vor fi mai puternice și mai interconectate.

În același timp, îmbrăcămintea de afaceri nu se pretează prea bine individualității – indiferent dacă este vorba de aceleași costume albastre și gri pentru bărbați sau rochii obscure pentru femei. O zi de îmbrăcăminte casual le oferă muncitorilor posibilitatea de a purta haine care reflectă un pic mai mult personalitatea lor, ceea ce este întotdeauna bun pentru stima de sine.

Îndeplinește nevoile angajaților

Permiterea angajaților dvs. să afișeze un sentiment de individualitate în timp ce sunt la muncă îi ajută să se simtă mai mult ca o persoană, decât doar un număr. Această atenție pentru confortul angajaților promovează, de asemenea, ideea că nevoile personale ale angajaților sunt văzute de conducere și că fiecare individ este valoros.

Ținutele casual sunt pur și simplu mai confortabile. Purtarea unui costum de afaceri poate cântări mult după o zi lungă, mai ales având în vedere că majoritatea locurilor de muncă de birou sunt în mare parte sedentare. Schimbarea uzurii formale pentru opțiuni mai confortabile va însemna o forță de muncă mai relaxată și confortabilă în zilele lungi. Și dacă sunteți mai relaxat și mai confortabil la locul de muncă, nivelul de stres va scădea probabil, ceea ce este o valoare vitală a unui birou care funcționează bine. De asemenea, va exista mai puțină presiune pentru schimbarea hainelor pentru activități ocazionale după muncă, ceea ce este întotdeauna un bonus.

Toată lumea iubește un beneficiu

În cele din urmă, aceasta este o strategie gratuită pentru a spori angajamentul la locul de muncă. Toată lumea iubește un cadou gratuit, iar acesta este un câștig pentru motivația angajaților, care literalmente nu costă nimic.

Mulți angajați așteaptă cu nerăbdare și se bucură de oportunitatea de a-și exprima individualitatea într-o zi de vineri casual. Nu ezitați să adăugați această strategie motivantă gratuită în mediul dvs. de birou. Elaborați o politică privind îmbrăcămintea de birou adecvată și puteți începe această tradiție aproape imediat.

Nu uitați să măsurați impactul acestei tehnici asupra puterii echipei și a angajamentului la locul de muncă pentru a vedea dacă are efect. Conform dovezilor anecdotice, acest lucru este de obicei un câștigător, ajutând angajații să se simtă mai motivați atât în ​​ziua de vineri, cât și în timpul săptămânii, în timp ce așteaptă cu nerăbdare să vină sfârșitul săptămânii.