Firma Auto Alex a demonstrat, prin rezistența pe piață de aproape trei decenii, că munca este singurul lucru care-l poate înnobila pe om. Fără acest element, extrem de important, la care se adaugă ambiția, perseverența și o echipă puternică, orice idee rămâne sortită eșecului.
A avea o idee și a o pune în practică înseamnă, în primul rând, a nu renunța la primul hop, lucru de care au ținut cont frații Torma încă de când s-au avântat în mediul de afaceri. Și pentru că în lumea business-ului succesul se măsoară în realizări și cifre, iată ce a ajuns să însemne astăzi conceptul celor doi antreprenori din Moldova Nouă: „Auto Alex astăzi este unul dintre cei mai mari importatori și distribuitori de materiale de construcții, sobe de gătit și încălzit din sud-vestul României. Suntem foarte activi pe piață, unde concurăm, realmente, cu cei mai mari distribuitori și cu cele mai mari magazine de bricolaj din România. Suntem prezenți în aproape toate județele țării unde, prin rețeaua noastră de reprezentanți de vânzări, facem distribuție către aproximativ 400 de clienți, depozite și magazine. Produsele noastre sunt achiziționate de la cei mai importanți producători de materiale de construcții din România, cât și din Serbia, Macedonia, Croația, Bulgaria, Italia, Polonia, etc. Auto Alex astăzi înseamnă aproape 200 de oameni care pun suflet și fac treabă bună, o cifră de afaceri de 24 de milioane de euro, un parc auto de peste 70 de mașini”, după cum dezvăluie Alexandru Torma.
Parcursul de la idee la bani nu este unul ușor, cum de altfel ideile bune nu se pot realiza peste noapte. Așadar, în contextul parcursului antreprenorilor din Moldova Nouă, succesul nu a însemnat un salt imens, de la prima la ultima treaptă, ci pas cu pas. În acest sens, între 1992 (când a avut loc debutul în afaceri) și 2000, familia Torma (împreună cu câțiva angajați) și-a făcut apariția pe piață, mai întâi cu magazinele de piese auto din Moldova Nouă, Sichevița, Berzasca, Oravița, o vulcanizare și două magazine de telefonie mobilă (Connex, actualul Vodafone), urmând să devină, după anul 2000, unul din cei mai importanți jucători de pe piața electrocasnicelor și materialelor de construcții din județele Caraș-Severin și Timiș, magazinele și depozitele Alex regăsindu-se atât în Timișoara, cât și în toate orașele din Caraș-Severin.
Se spune că fiecare proiect dus la finalitate atrage după sine un nou proiect. Ei bine, simțul dezvoltat în afaceri al celor de la Auto Alex i-a determinat să treacă la un alt nivel, nivel concretizat, anul trecut, prin Casa Alex Oravița, despre care Alexandru Torma detaliază: „Magazinul din Oravița duce la un alt nivel afacerea noastră. Noi am făcut afaceri foarte bune prin magazine și depozite mici sau medii. În toate orașele în care activăm, facem o treabă foarte bună pe distribuție, dar ne-am dorit o prezență importantă și pe partea de retail, să trecem la alt nivel al calității, acest lucru concretizându-se prin magazinul de bricolaj Casa Alex din Oravița, un magazin care se aseamănă din toate punctele de vedere cu orice magazin de bricolaj din România, un magazin de aproximativ 2.000 de metri pătrați, adaptat pentru nivelul orașelor cu aproximativ 10.000 – 15.000 de locuitori”.
Ținând cont de prezența în mai multe domenii de activitate, l-am întrebat pe Alexandru Torma care din afacerile derulate are cea mai mare rată de profitabilitate la momentul actual. În acest sens, omul de afaceri consemnează: „Firma-mamă, Auto Alex, aduce cel mai mare profit, dar și celelalte business-uri pe care le avem aduc un profit destul de bun. Totodată, sunt foarte mulțumit de rezultatele service-ului auto și ale sălii de evenimente Alex. Anul 2018 a fost un an foarte bun din toate punctele de vedere și pe toate planurile, dar clar că distribuția materialelor de construcții ne aduce cea mai mare parte a profitului”.
Rezultatele obținute de-a lungul timpului de către frații Torma (aproape trei decenii de activitate) sunt puse pe seama muncii, pe seama ambiției, perseverenței și, nu în ultimul rând, pe seama sacrificiilor, nicidecum pe seama maratonului după înavuțire. Legat de acest subiect, o cheie a succesului, în opinia lui Alexandru Torma, se referă la a nu fi mânat de bani, ,pentru că banii nu sunt importanți, important este să creezi, să faci ceva care să rămână în urma ta! Dacă te gândești strict la bani, tot timpul va fi un moment în care te vei bloca pentru că focusul tău vor fi banii! Focusul tău trebuie să fie să creezi ceva pentru comunitate, pentru familia ta și pentru oamenii care lucrează împreună cu tine”.
Succesul avut în toți acești ani nu i-a împins pe frații Torma să renunțe la Moldova Nouă, orașul de debut al primelor afaceri, chiar dacă gurile rele sunt de părere că orașul-port are slabe șanse de a se dezvolta: „Moldova Nouă e orașul în care m-am născut, e orașul în care am realizat primele afaceri, orașul pe care noi îl iubim și în care avem încredere, pe scurt, aici ne simțim ACASĂ. Aici ne este familia, aici ne sunt colegii, prietenii și chiar dacă aveam posibilitatea să plecăm la Reșița, la Timișoara sau în afara țării, noi am ales să rămânem în Moldova Nouă și să ne dezvoltăm în continuare aici. În opinia mea, Moldova Nouă are un potențial fantastic de dezvoltare atât turistic, cât și economic și sunt încrezător că foarte curând orașul va deveni un reper pentru întregul județ”.