Asfaltare cu viteza melcului pe drumul Oravița-Moravița, dar cu viteza luminii pe drumul Pojejena-Socol!

Lucrările înaintează foarte greu pe drumul ce leagă Moravița de Oravița. Asta în timp ce pe tronsonul dintre Socol și Pojejena reabilitarea drumului ar putea fi gata chiar înainte de termen!

A fost poate principalul subiect de discuție al pesediștilor în campania electorală pentru alegerile europarlamentare din 26 mai. De două ori a venit ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, în Caraș-Severin, la braț cu deputatul Luminița Jivan, pentru a promite marea cu sarea. Doar sarea pare să fie pregătită, sare pe rănile celor care circulă dinspre Timișoara, spre Oravița și ulterior spre Moldova Nouă.

În primăvară s-a vorbit despre două proiecte majore pentru șoferii care circulă prin Caraș-Severin: asfaltarea a cel puțin 30 de kilometri din DN 57 Moravița – Oravița – Moldova Nouă și DN 57A Pojejena – Socol. Deși ministrul Cuc a insistat că primul dintre ele este esențial, cel de-al doilea a avut întâietate. Așa se face că, în timp ce, de la ieșire din Oravița spre Moravița șoferii se bucură de vreo 3 kilometri de asfalt, pe celălalt sector, pe care în zilele de weekend abia întâlnești câteva mașini, lucrările sunt aproape gata. Lucrările de frezare a vechiului asfalt, pentru cei 21,5 km, au început în iunie, iar deja mai mult de jumătate de drum a fost acoperit de covor asfaltic, semn că aici lucrările vor ajunge la finalitate chiar înainte de cele trei luni estimate pentru executarea lucrărilor de reabilitare.

Din spusele primarului comunei Socol, Olghița Ghiță, acest proiect a fost înaintat organelor competente, înspre analiză, încă din anul 2017. Lucrările au avansat însă cu viteza luminii, rămânând doar ca noul asfalt să acopere ultimii 3 km de drum frezat, adică porțiunea de drum din localitatea Pojejena, până la intersecția cu DN 57. Așadar, poftiți la Dunăre! Zona e superbă, iar asfaltul – ca-n palmă!

De cealaltă parte, unul dintre cei mai importanți susținători ai Luminiței Jivan, primarul Dumitru Ursu, merge spre Timișoara, unde semnează frecvent contracte cu ADR Vest, pe un drum pe care asfaltul nou se vede de sus doar ca un petec. Drumul care i-ar putea aduce turiști, dar și investitori „se bucură” de muncitori doar câteva ore pe zi. Și asta nu zilnic, spun trecătorii! În acest context, puțini sunt cei care mai cred în optimismul Luminiței Jivan din luna mai: „Lucrările în regie proprie au început încă din luna aprilie, iar până la finele anului se speră că lucrările de reabilitare a acestui drum național vor ajunge până la limita cu județul Timiș”.

Revenind în actualitate, se cere deja demisia ministrului Cuc pentru înaintarea unor termene nerealiste de finalizare a lucrărilor pe drumurile României. Să fie și cazul tronsonului Oravița-Moravița…? Pentru că ritmul lucrărilor este unul nefiresc de lent, iar controalele… lipsesc cu desăvârșire.