Pe durata stării de urgenţă, societatea Aquatim a luat o serie de măsuri pentru a lupta cu pandemia. Încă de la începutul stării critice a fost elaborat un „Plan specific de continuitate și răspuns COVID-19”, care cuprinde măsuri de prevenție și de intervenție. În acest plan au fost identificate activitățile esențiale și rolurile critice, personalul de rezervă și au fost definite scenarii de acțiune în funcție de potențiala evoluție a pandemiei.
Pentru a asigura continuitatea serviciilor, Aquatim a luat la timp toate măsurile necesare de protecție, astfel încât utilizatorii, dar și propriii angajați să beneficieze de condiții optime de siguranță în contextul pandemiei de coronavirus. Personalul de intervenție din stațiile de tratare a apei potabile sau de epurare a apei uzate este mult mai mobilizat decât de obicei pentru a asigura continuitatea și funcționalitatea sistemelor. S-au asigurat măsuri de dezinfecție, igienizare, s-au creat stocuri de echipamente de protecție individuale, dezinfectanți și materii prime pentru producție, s-au operaționalizat proceduri specifice de lucru. Pe perioada de urgență au fost limitate doar activitățile ce presupun interacțiunea cu clienții și au fost reprioritizate lucrările planificate, astfel încât să se diminueze întreruperile programate ale alimentării cu apă.
„Pe toată această perioadă, Aquatim a încurajat clienții să folosească modalități de relaționare online sau telefonic pentru soluționarea diverselor probleme apărute. A fost limitat sau suspendat accesul în anumite locații, inclusiv în birourile de relații cu clienții, și a fost redirecționată comunicarea și corespondența către canale electronice. Mai mult, Aquatim a încurajat autocitirea apometrelor și a plății online a facturilor, metode ce contribuie totodată, prin distanțare socială, la prevenția răspândirii noului coronavirus.”, a declarat Ilie Vlaicu, director Aquatim.
Nu a încetat niciun contract şi nu au fost trimişi oamenii în şomaj tehnic
Siguranța angajaților este și rămâne o prioritate pentru companie, spune directorul. Pe perioada stării de urgență nu a încetat niciun contract de muncă și nu există salariați aflați în șomaj tehnic. Pentru limitarea răspândirii COVID-19 și pentru protejarea angajaților, acolo unde a fost posibil, a fost implementat contractul de muncă de la domiciliu.
„Totodată, activitatea de producție a companiei presupune urmărirea permanentă și adaptarea volumelor de apă distribuite în funcție de consum. Pe perioada ultimelor două luni, s-a constatat o manifestare diferită a consumului de apă față de situația obișnuită. Astfel, în Timișoara, cifrele traduc fără echivoc efectele opririi bruște a activităților economice și se observă o scădere a volumului mediu zilnic distribuit cu 2%.”, a precizat Ilie Vlaicu.
Creştere a volumului mediu distribuit
În localitățile periurbane însă se observă o creștere cu 22% a volumului mediu zilnic distribuit, iar per total, în toată aria de operare, cu excepția Municipiului Timișoara, se observă o creștere de 24% a volumului mediu zilnic distribuit. Această creștere poate fi explicată prin numărul mare de persoane rămase în această perioadă la domiciliu, dar și prin folosirea apei din rețeaua publică pentru irigații odată cu începerea lucrărilor agricole.
„Udatul grădinilor este cauza care duce, în cea mai mare parte, la scăderea presiunii sau chiar la lipsa apei de la robinet. «Folosiți cu măsură apa din rețeaua publică» este un îndemn adresat clienților în această perioadă în care accesul la apă este lucrul cel mai important pentru combaterea răspândirii bolilor.”, a transmis Ilie Vlaicu.
Canalizarea nu e coş de gunoi
O altă campanie derulată de Aquatim, cu titlul „Canalizarea nu e coș de gunoi”, are rolul de a conștientiza cetățenii că e important să nu arunce deșeuri solide în rețeaua de canalizare.
,,Din păcate, în acestă perioadă, personalul Aquatim a constatat o prezență îngrijorătoare a acestor reziduuri în cadrul intervențiilor la canalizare. Acest lucru este periculos atât pentru personalul operațional, cât și pentru buna funcționare a sistemului de canalizare. Ca atare, Aquatim a apelat în mai multe rânduri la înțelegerea și rațiunea cetățenilor pentru a nu arunca măștile de unică folosință în canalizare, mai exact în toaletă. Dar, evident, nici șervețelele umede, bețișoarele de urechi sau alte resturi solide.”, a încheiat acesta.