Aproape 100 de școli din Timiș, sprijin european pentru reducerea abandonului școlar

burse elevi

Aproape 100 de unități de învățământ din Timiș, care se confruntă cu un grad ridicat de abandon școlar, au șansa de a primi o finanțare europeană de până la 200.000 euro, prin PNRR. Potrivit Ministerului Educației, până la sfârșitul lunii martie, vor fi anunțate primele școli care vor beneficia de un astfel de sprijin.

Ministerul Educației vrea să se implice cât mai mult în reducerea abandonului școlar în România. Astfel, la sfârșitul anului trecut, a fost aprobat Programul Național pentru Reducerea Abandonului Școlar, care este cuprins în Proiectul Național de Reformă „România Educată”, cu finanțare PNRR.

Concret, valoarea sprijinului european se ridică la 543 de milioane de euro. Suma va fi împărțită pentru cel puțin 2.500 de școli, care vor primi granturi de cel mult 200.000 euro. Unitățile de învățământ care vor beneficia de aceste granturi vor fi stabilite prin ordin al ministrului Educației în luna ianuarie a acestui an. Astfel, până la finalul lunii martie 2022, primele 750 de unități de învățământ vor beneficia de finanțare.

Inspectoratul Școlar Timiș informează că pe această listă a unităților de învățământ cu grad ridicat de abandon școlar se află și 97 din județ, dintre care zece își desfășoară activitatea la Timișoara.

Majoritatea școlilor sunt din zona rurală, dar avem și din Timișoara zece. Situația școlară, mediul familial, comunitățile de unde provin copiii, corelat cu veniturile familiilor sunt câteva dintre mecanismele configurate la nivel național pentru stabilirea riscului de abandon școlar. Printre altele, se pot cumpăra echipamente cu banii primiți, astfel încât elevii să aibă un mediu plăcut, să fie atrași spre școală”, a afirmat Marin Popescu, inspectorul școlar general al județului Timiș.

Concret, cu banii primiți prin PNRR, școlile vor putea organiza activități pedagogice și de sprijin, activități creative și vor avea posibilitatea de a cumpăra diferite echipamente. De asemenea, 45.000 de dascăli vor fi formați astfel încât să aplice diferite tehnici de reducere a abandonului școlar.