Creșterea alarmantă a numărului de infectări cu noul coronavirus și posibilitatea revenirii la starea de urgență reprezintă elementele care îi pun din nou în dificultate pe agenții economici care operează în industria ospitalității, o parte dintre aceștia renunțând la organizarea Revelionului 2021, întrucât pierderile s-ar putea înregistra atât în ceea ce-i privește, cât și în rândul clienților. Se-ntâmplă și în Clisura Dunării, oamenii de afaceri subliniind că un astfel de eveniment nu poate fi reprogramat, așa cum s-a procedat în cazul concediilor din sezonul cald.
În ciuda faptului că zona de Clisură stârnește în continuare interes din partea vizitatorilor, proprietarii de pensiuni nu vor să se lanseze în promisiuni deșarte, aceștia neputându-le garanta oamenilor organizarea petrecerii dintre ani în contextul în care situația epidemiologică ridică un mare semn de întrebare între ziua de astăzi și cea de mâine, scopul principal al gazdelor traducându-se prin fidelizarea turiștilor, nicidecum prin decepționarea acestora.
Referitor la postura deloc plăcută în care ar putea fi puși atât agenții economici, cât și clienții acestora, în cazul încăpățânării organizării petrecerii dintre ani, unul din oamenii de afaceri din comuna Berzasca, comună aflată pe punctul de a fi declarată stațiune turistică de interes local, a ținut să explice riscurile/pierderile în situația unei decizii luate la cald:
„Anul acesta e riscant să organizezi Revelionul, în principal din cauza situației în care ne aflăm. Deși nu putem spune că nu avem cereri în acest sens, totuși noi trebuie să luăm în calcul toate riscurile, ori acestea există. Spre exemplu, în momentul în care faci chestiunea aceasta, vrei să te asiguri că ai clienți și percepi un avans. Este foarte bine să percepi un avans pentru că îți faci aprovizionarea, te pregătești ș.a.m.d. În tot acest timp, poate fi dat anunțul care prevede interzicerea organizării unor astfel de evenimente. Ori tocmai aici apare problema. Dacă, vara, ai avut alternativa să reprogramezi rezervările din perioada lunilor de izolare, Revelionul nu îl poți reprograma. De ce? Pentru că vine clientul și spune: «Domnule, eu vreau să petrec Revelionul 2021, nu Revelionul 2022». În momentul acela, poate interveni un conflict între tine, în calitate de operator economic, și client. Pe de o parte, noi cheltuim avansul ca să-i pregătim sejurul, dar, pe de altă parte, el nu vine și își revendică avansul. Dacă nu onorezi acest lucru, ai probleme cu protecția consumatorului și există situații în care se ajunge în instanță. Iar acest lucru nu este deloc în interesul agentului economic”.