Planurile USR-PLUS pentru infrastructura județului Timiş: legături între comune și sate, centuri ocolitoare și accent pe transportul feroviar

1000x100 (2) untitled design set 970x90 px

Alianţa USR-PLUS a expus astăzi planul pe infrastructură pentru judeţul Timiş. În cadrul unei conferinţe de presă, Cristian Moş l-a invitat pe Călin Badiu, candidat la funcţia de consilier judeţean, pentru a prezenta viziunea pe termen scurt şi lung în acest sector.

Călin Badiu s-a implicat în politică în 2016 şi a mărturisit că a ales USR pentru că nu s-a regăsit în alte partide. Acesta a punctat că vrea schimbarea în politică şi a prezentat proiectele în domeniul infrastructurii. Înainte de a face public planul USR-PLUS, acesta a făcut o comparaţie între judeţul Timiş şi regiunea Plzen din Cehia.

„Primul punct al planului nostru ar fi mai multe legături între comune şi sate, pentru că ajută foarte mult şi la deplasare, locuitorii nu vor pierde timp să ocolească foarte mult şi ajută mult şi ca drumuri agricole, pentru că se ştie că Timişul este un judeţ cu mare potenţial agricol şi aceste drumuri sunt foarte importante, pentru a putea avea o productivitate şi un randament foarte bun”, a precizat Călin Badiu.

Al doilea capitol al planului vizează centurile ocolitoare. „Există câteva drumuri importante în Timiş, dar mai ales drumurile către vamă, Cenad, Stamora, trec prin localităţi. Drumul DN6 care merge spre Sânnicolau-Cenad, trece prin foarte multe localităţi: Lovrin, Biled, Becicherc etc. Timpul care se pierde trecând prin aceste localităţi este foarte important. Se pierde timp şi bani”, a mai spus Badiu.

Banner Forta Dreptei tm 1000x100 1000x100 (4)

O altă parte a programului o reprezintă modernizarea drumurilor existente, unde există un trafic intens. Unul dintre ele este cel spre Cenad, care trebuie modernizat şi nu mai există posibilitatea să facem acolo o autostradă, pentru că există deja autostrada care merge spre Nădlac. Mai avem drumul spre Stamora, care a tot fost încercat şi trecut prin zeci de proiecte şi promisiuni electorale că va fi modernizat. Până acum nu s-a întâmplat nimic, decât acte, studii de fezabilitate şi aşa mai departe”, a completat Badiu.

USR-PLUS mai are în plan realizarea centurii de Nord-Vest, realizarea unui drum între Sânnicolau şi Nădlac, un pod peste Mureş, dar şi crearea de piste de biciclete. O importanţă deosebită va avea şi transportul feroviar.

„2021 este anul european feroviar. Dacă ne uităm în Timiş, cred că judeţul are cea mai densă linie ferată din România. Din păcate se circulă doar pe câteva trasee. Timp de 30 de ani, vechile partide politice au uitat ce înseamnă transportul feroviar. Nu au ştiut că transportul feroviar este cel mai nepoluant transport şi cel mai ieftin. Avem în plan electrificare pentru anumite linii şi un plan de readucere a unor linii care au fost abandonate. O vom face în parteneriat cu CFR şi vom face tot ce depinde de noi în Consiliul Judeţean ca să aducem transportul feroviar în concordanţă cu secolul în care trăim”, a adăugat Călin Badiu.

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/