Afaceri inteligente pe timpul crizei de Coronavirus

Izolarea la domiciliu, piața tot mai lentă și o criză financiară care stă să bată la ușă sunt motivele perfecte pentru noi idei de afaceri ale unor oameni cu minți sclipitoare care știu să facă profit în orice perioadă.

Dezvoltarea unei afaceri pe timp de criză se bazează pe nevoi noi, pe identificarea oportunităților și nu pe necunoscut, așa cum mulți au demarat propriile businessuri care poate s-au dovedit de mare succes. Pe fondul panicii create la nivel global, cei mai câștigați în momentul de față sunt producătorii de măști sanitare, fabricile de dezinfectanți, producătorii de conserve sau de hârtie igienică, afaceri care deja profită la maximum de pe urma fricii populației.

Businessurile din „umbră” care vor înflori spectaculos, așa cum menționează și președintele Business Women Forum România, Osnat Peled, sunt acelea de care de fapt ne lovim zilnic, dar cărora nu le-am mai acordat atât de multă importanță. Se numără printre acestea simplele reparații ale diverselor piese de mașini sau aparate casnice, fapt ce va permite angajaților să lucreze de acasă sau apariția unor noi servicii și pachete în telecomunicații prin care se estimează că se vor acoperi pierderile suferite din cauza scăderii vânzării telefoanelor mobile.

Printre cei afectați sunt și actorii de marketing, aceștia fiind forțați să utilizeze noile instrumente video – tehnologiile de videoconferințe (cum ar fi ZOOM, WhatsApp s.a.). Astfel, acest gen de businessuri vor cunoaște o cerere uriașă pe acest segment. Nu în ultimul rând, un plus semnificativ îl vor avea și afacerile care se ocupă de livrări la domiciliu, trend ce a cunoscut deja o creștere majoră și care va reprezenta un real moment de glorie pentru toate companiile de curierat/livrare la domiciliu.

Prin urmare, așa cum istoria de demonstrat-o de atâtea ori, fiecare moment de criză își are și învingătorii ei, care prin inteligență, speculă și perseverență au creat mereu o nouă lume. „After all, tomorow is another day!”